English

مجتبی حمزه نژاد خبرداد:

وزش باد شدید و گرد و خاک در بیشتر نقاط هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: امروز در بیشتر نقاط استان وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک باعث ناپایداری وضعیت جوی و دریایی می‌شود.

وزش باد شدید و گرد و خاک در بیشتر نقاط هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شرقی وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود که در پاره‌ای نقاط با گرد و خاک و کاهش میدان دید افقی همراه است.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در کلیه مناطق دریایی استان، دریا نسبتاً مواج است، سرعت وزش باد شمال غربی طی ساعات بعد از ظهر در جزایر غربی استان و تنگه هرمز گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و ارتقاع موج به محدوده ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

وی گفت: از صبح یکشنبه از میزان سرعت باد در محدوده تنگه هرمز کاسته می‌شود، اما در جزایر غربی استان تا ظهر یکشنبه دریا مواج است.

حمزه نژاد افزود: روز دوشنبه شرایط جوی و دریایی نسبتاً پایداری در استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: از لحاظ دمایی از فردا تا اواسط هفته جاری کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در طول روز پیش بینی می‌شود.

 

وی توصیه کرد با توجه به مواج بودن دریا و ناایمن بودن تردد‌های دریایی، شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

حمزه نژاد گفت: همچنین کشاورزان با توجه به وزش باد شدید در مناطق شرقی استان تمهیدات لازم برای محافظت از سازه‌های سبک گلخانه‌ای انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه