English

با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان یزد؛

نشست شورای هماهنگی آموزش عالی استان یزد برگزار شد

رییس دانشگاه یزد از تصویب طرح آمایش استانی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با استناد به آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی این وزارتخانه خبر داد.

نشست شورای هماهنگی آموزش عالی استان یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، در این نشست قاسم بریدلقمانی رییس دانشگاه یزد با اشاره به تصویب طرح آمایش استانی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با استناد به آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی این وزارتخانه به تشریح طرح‌های تعاون، استاد وابسته، دانشگاه‌های معین و مدیریت استانی آموزش عالی پرداخت.

بریدلقمانی با بیان اینکه در هفته آینده شیوه‌نامه‌ای با جزئیات بیشتر در خصوص طرح تعاون ابلاغ خواهد شد، هدف از این طرح را مشارکت دانشگاه‌های استان یزد در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی رشته‌های درسی جدید با همکاری چند استاد از دیگر دانشگاه‌ها عنوان کرد.

وی با استناد به ماده 4 آیین‌نامه شورای مدیریت آموزش عالی ترکیب اعضای این شورا را متشکل از رییس دانشگاه معین، روسای مؤسسات آموزش عالی دولتی استان، رییس استانی یا واحد انتخابی هرکدام از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان، رییس دانشگاه پیام نور، مدیریت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی و نماینده منتخب موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با تایید وزیر علوم ذکر کرد.

رییس دانشگاه یزد یکی از اهداف مهم سند آمایش آموزش عالی در کشور را مشارکت، هم‌افزایی و تجمیع مراکز آموزش عالی در استان‌ها دانست و اظهار داشت: هرکجا قدم‌ها را درست برداشته‌ایم به نفع مجموعه آموزش عالی و جامعه کار شده و برای توسعه‌ آموزش عالی در کشور، باید از هر طریق ممکن بر کیفیت آموزش تاکید داشته باشیم. وی رفتن به سمت افزایش تعداد مراکز آموزش عالی در گذشته را خطر بزرگی توصیف کرد که باعث از بین رفتن و تنزل جایگاه و حرمت دانشگاه‌ها و استادان شده است. 

به گفته رییس دانشگاه معین استان یزد، دانشگاه‌های این استان باید با پرهیز از موازی‌کاری،  به‌گونه‌ای فعالیت کنند که اقدامات آنان نه‌تنها با یکدیگر همپوشانی نداشته باشد بلکه در جهت رشد و ارتقای آموزش‌عالی استان باشد؛ همانگونه که حذف رشته‌های شبانه دانشگاه یزد کمکی به دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی در استان بود. 

وی در پایان نکات مطرح شده در این نشست را قابل تامل دانست وگفت: آیین‌نامه شورای آموزش عالی آمایش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تا حدی با وجود تغییر دولت‌ها همچنان می‌تواند به روند اجرایی خود ادامه دهد.

تصویب آیین‌نامه داخلی، بازتعریف ماموریت‌ها و تعیین کارگروه‌های ذیل شورا، مشخص کردن برنامه‌های هر دانشگاه در راستای سند راهبردی، کارهای قابل واگذاری در قالب هم‌افزایی و مشارکت دانشگاه‌ها با یکدیگر از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در این نشست از سوی رییس دانشگاه معین دکتر مسعودرضا آقابزرگی دانشیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد به مدت 4سال به عنوان دبیر این شورا معرفی شد.

تمرکز این شورا بر سیاستگذاری به عنوان محور اصلی آموزش عالی، جهت‌گیری به سوی نیازهای توسعه استان، ایجاد اتاق فکر در ذیل این شورا، مشخص شدن وظایف اعضا، تمرکز بر مباحث مالی، تنفیذ اختیار بخشی از تصمیم‌گیری‌ها از وزارتخانه به این شورا، تنفیذ اختیار به مراکز آموزش عالی که ستاد مخصوص به خود دارند و استقلال شورا در تصمیم‌گیری‌های استانی ازجمله موارد مطرح شده از سوی اعضای حاضر در این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه