English

علی الهیاری؛

صدمات فقر کمتر از کرونا نیست

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان خواستار جلب بیشتر مشارکت مردم برای در شرایط کرونا شد و گفت: صدمات فقر کمتر از کرونا نیست.

صدمات فقر کمتر از کرونا نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی الهیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان در نشست خبری هفته احسان و نیکوکاری گفت: دوسال است که جشن نیکوکاری در شرایطی برگزار می شود که مردم درگیر بیماری کرونا هستند و شرایط جدید مسئولیت کمیته امداد را بیشتر کرده است.

الهیاری افزود: در این شرایط اضطراری همه جوامع برای امداد رسانی و گسترش حمایت از فقرا و ایتام خود را آماده کردند و در استان هرمزگان نیز همه دستگاه‌های متولی امر ورود پیدا کرده اند و همدلی بسیار خوبی شکل گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان ادامه داد: نسخه درمان فقر کشور، تقویت و توسعه مشارکت مردم و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است.

وی ادامه داد: در کنار خدمات ارزشمندی که دولت و نظام برای فقر و محرومیت زادیی ارائه می دهد، مشارکت مردم یکی از الزامات محرومیت زادیی است.

علی الهیاری گفت: مشارکت و حضور مردم در فرآیند فقر زادیی بسیار پر برکت است و هر چقدر بتوانیم مردم را در موضوع فقر دغدغه مند تر کنیم بیشتر تر موفق خواهیم بود.

وی افزود:در حال حاضر تلفات بیماری کرونا 10 درصد است اما پیشگیری و تمهیدات برای مبارزه با کرونا بسیار بالا است چرا که کرونا به جامعه و مردم آسیب می‌رساند. اما صدمات فقر هم  کم تر از کرونا نیست. گسترش کرونا کادر درمان را خسته و درگیر می کند اما گسترش فقر به عنوان یک بیماری اجتماعی می تواند همه ارکان جامعه را درگیر می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: امسال بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان با توجه به شرایط کرونایی سهم بیشتری برای کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد داشتند.

وی ادامه داد: این بنگاه های اقتصادی شامل شرکت فولاد هرمزگان، صبافولاد هرمزگان، شرکت سیمان هرمزگان و پالایشگاه نفت بندرعباس هستند که در راستای مسئولیت اجتماعی چهار هزار یتیم را نیز مورد حمایت قرار دادند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: در جنگ تمام عیار اقتصادی، از لحاظ انسانی و دینی حکم می‌کند که به همنوع خود در کنار دولت و نظام کمک کنیم.

الهیاری افزود: ما خواستار این است که با مشارکت خرد مردم، گره فقر را باز کند و در این راستا از رسانه‌ها خواستاریم که فرهنگ کمک به همنوع را در جامعه افزایش دهند تا از فقر در استان کاهش یابد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن  امسال هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به سفره فقرا و نیازمندان در استان هرمزگان کمک شد. که هفت هزار میلیارد ریال از محل خدمات دولتی و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز سهم مشارکت خیران بوده است.

الهیاری در ادامه به برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: ۴۷۲ واحد مسکونی مددجویی در هرمزگان در دست احداث است که ۱۷۲ واحد در این هفته آماده بهره برداری است و ما بقی ان ها به اسفند ماه سال جاری و فروردین سال اینده موکول کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: همچنین در هفته احسان و نیکوکاری که با شعار «عیدی برای همه» افتتاح چند مرکز نیکوکاری، دیدار با خانواده ایتام و فقرا و اجرای جشن نیکوکاری در سطح استان هرمزگان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردم در سال جاری به دلیل کنترل بیماری کرونا به روش مجازی و نوین خواهد بود و مردم نیکوکار می‌توانند با کد دستوری (*۸۸۷۷*۰۷۶# ) و از طریق شماره کارت (۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸) بانک ملی به نام کمیته امداد به نیازمندان کمک کنند. 

الهیاری در پایان به نزدیک شدن به فصل گرما اشاره کرد و گفت : در پایان فصل زمستان و شروع فصل گرما در هرمزگان کمبود وسایل سرمایشی برای خانواده های نیازمند دغدغه کمیته امداد است امیدوارم با کمک و همدلی مردم ، خیرین و بنگاه های اقتصادی برای تهیه وسایل سرمایشی نیازمندان تداوم داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه