English

معاون هنری حوزه هنری:

هنر در قم زنده است

معاون هنری حوزه هنری قم با اشاره به فعالیت‌های هنری که در این استان انجام می‌شود، گفت: هنر در قم زنده است.

هنر در قم زنده است

به گزارش خبرگزاری موج قم،‌ مجدالدین معلمی در دیدار محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری با کارکنان حوزه هنری استان قم با اشاره به شرایط بودجه‌ی سال 1399 و بروز ویروس کرونا گفت: «خوشبختانه حوزه هنری قم در مواجه با شرایط جدید، به علت زیر ساخت‌ها و تحولی که از قبل پیش‌بینی شده بود، خدشه‌ای به فعالیت‌هایش وارد نشد.»

سرپرست حوزه هنری قم در ادامه به تحولات رخ داده در این حوزه اشاره کرد و گفت: «حوزه قم زمانی حوزه تولید بود. شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه هنری قم در این دوره تولید کتاب، فیلم و نمایش بود، تولیدی که البته باکیفیت بود. اما مشکل اینجا بود که تکیه کار تولید هنری بر بودجه است. در عین حال تولید حرفه‌ای علی‌رغم اعتباری که برای مجموعه می‌آورد اما تعداد هنرمندان کمی را درگیر می‌کند.»

وی افزود: «سعی شد با جلب مشارکت این مدل پیش رود اما جلب مشارکت بیش از اندازه و روبرو شدن با انتظارات دیگر دستگاه‌ها باعث می‌شد تا حوزه نتواند چنان که باید پویا و زنده باشد. از طرفی به جایی رسیدیم که بودجه یک سال را باید صرف تولید یک اثر باکیفیت می‌کردیم. لذا تصمیم بر تحول و تغییر گرفته شد.»

معلمی در ادامه الگوی تحول حوزه هنری قم را تشریح کرد و گفت: «تحولی که در گفتگو و در تعامل با همکاران حوزه هنری قم به آن رسیدیم این بود که تولیداتمان را با نیروهایی که خودمان تربیت کرده‌ایم پیش ببریم. با این کار هم هزینه‌ها پایین می‌آمد و هم متکی به مجموعه و اهداف خودمان بودیم. تصمصم دیگر این بود که از فعالیت‌هایی حمایت شود که جامعه مخاطبان‌ حوزه هنری قم را افزایش و گسترش دهد. بنابراین هر واحد هنری با توجه به خلاء‌هایی که احساس می‌کرد باشگاه هنرجویان خودش را شکل داد و متناسب با نیازش نیرو آموزش داد و کار را جلو برد.»

سرپرست حوزه هنری قم متذکر شد: «در قالب رشته‌هایی که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، هنرمندانی داریم که کارشان را از صفر در حوزه هنری شروع کرده‌اند و امروزه می‌توانند اثر هنری کامل و قابل دفاعی تولید کنند. حالا در طنز، نمایش، فیلم، داستان و شعر هنرمندان موفقی داریم که محصول حوزه هنری هستند. حوزه هنری قم امروز تبدیل به یک محیط زندگی هنری شده‌است.»

وی در پایان سخنانش یادآور شد: «در واقع در حوزه هنری قم واحد آموزش را در واحدهای هنری تکثیر کردیم و هر واحد مسئول تربیت نیروی خودش شد. حوزه هنری قم با همین شکل می‌تواند پیش رود و تا سال‌ها خللی در سیستمش پیش نیاید. امروز در این حوزه به صورت خودجوش تولیدات موثر انجام می‌شود. نمونه اش دوزادهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب است که در میان 24 برگزیده آن 6 نفر از شاعران و نویسندگان قم بودند. یعنی در بزرگترین جشنواره هنری انقلاب از هر 4 برگزیده یکی قمی بوده‌است. این نشان می دهد که هنر در قم زنده است و اگر سرمایه‌گذاری درست انجام شود قم می‌تواند ظرفیت مناسبی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه