English

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:

برف و باران آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد/احتمال «آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد»

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی، برف و باران دوباره استان را فرا می‌گیرد.

برف و باران آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد/احتمال «آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد»

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد امیدفر با اشاره به ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی اظهار داشت: از چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی، برف و باران دوباره استان را فرا می‌گیرد.

وی  با بیان اینکه این سامانه موجب وزش باد گاهی شدید در روز چهارشنبه می‌شود افزود: این سامانه موجب رگبار باران و غرش آذرخش و در نواحی سردسیر بارش برف و مه به ویژه در روز‌های پنجشنبه و جمعه خواهد شد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این سامانه همه نواحی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب کاهش نسبی دما شده و  بعد از ظهر جمعه از استان خارج می‌شود.

امیدفر گفت: در پی نفوذ این سامانه احتمال اختلال در تردد و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل ها، اصابت صاعقه و در نواحی مرتفع و کوهستانی کولاک برف وجود دارد.

وی ادامه داد: در پی فعالیت این سامانه احتمال پرتاب اشیاء و آسیب به سازه‌های سبک و شکستن شاخه‌های درختان وجود دارد و انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب و اثرات ناشی از وزش باد شدید ضروری است.

وی خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی و توجه به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی را خواستار شد.

گفتنی است آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه