English

۴ شرکت دانش بنیان و فناور برای حوزه پیش رشد پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد انتخاب شدند

مسئول راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد با اشاره به اعلام فراخوان به شرکت های فعال در حوزه هوایی و هوانوردی در استان یزد، در تاریخ ۸ بهمن سال جاری، گفت: بعد از اعلام فراخوان و اطلاع رسانی به شرکت های این حوزه، 4 شرکت برای حوزه پیش رشد این مجموعه انتخاب شدند.

4 شرکت دانش بنیان و فناور برای حوزه پیش رشد پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد با همکاری پردیس علم و فناوری یزد کار خود را آغاز کرد.

تقی فرهنگ نیا، مسئول راه اندازی  پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد از حمایت ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این پردیس، خبرداد و گفت: پس از رایزنی های اولیه ی اسفندیار اختیاری، رئیس پردیس علم و فناوری و لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد، پروپوزال راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد را به این ستاد تحویل داده و مجوز مجموعه را دریافت کردیم.

فرهنگ نیا از استقرار این پردیس در ساختمان اخوان دستمالچی واقع در میدان دروازه قرآن خبر داد و گفت: مانند دیگر پردیس های پارک یزد، مجموعه ای از هسته های دوره پیش رشد، شرکت های دوره رشد و پسارشد در این پردیس حضور خواهند داشت و فرودگاه هواپیماهای نیمه سبک و سبک توسط بخش خصوصی ( پردیس علم و فناوری یزد) و با همکاری پارک علم و فناوری یزد در اختیار شرکت های مستقر در پردیس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این مجموعه میزبان شرکت های فعال در زمینه های تخصصی موتورهای الکتریکی هوایی و سیستم‌های کنترل و ناوبری هوایی خواهد بود.

فرهنگ نیا تصریح کرد: یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ در کنار این فرودگاه مستقر خواهد شد که در آن، انواع تجهیزاتی که اصول ابتدایی پرواز را آموزش می دهد، وجود دارد.

فرهنگ نیا با بیان اینکه جوانان علاقه مند استان یزد می توانند از حالا به فکر تحقق رویاهای خود در حوزه هوانوردی باشند، گفت: آزمایشگاه های مرتبط با صنعت هوایی و فضای کار اشتراکی را در این پردیس خواهیم داشت.

مسئول راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد با اشاره به اعلام فراخوان به شرکت های فعال در حوزه هوایی و هوانوردی در استان یزد، در تاریخ ۸ بهمن سال جاری، گفت: بعد از اعلام فراخوان و اطلاع رسانی به شرکت های این حوزه، اولین جلسه پذیرش پردیس، در اسفندماه برگزار شد.

فرهنگ نیا افزود: در این جلسه شش شرکت تکنو پرواز نوین یزد، آسمان دور نگاه کویر، صانعان سپهر یزد، گیتی نگار پارس، پارسیان اسکای یزد و ویرا ویژن، طرح های خود را ارائه نمودند که ۴ شرکت برای دوره پیش رشد این مرکز پذیرفته شدند.

وی ضمن اعلام آمادگی پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد برای پذیرایی از شرکت های حوزه های هوایی و هوانوردی، از جوانان علاقه مند به این حوزه در استان یزد دعوت کرد تا از این فرصت استثنایی استفاده نموده و طرح ها و ایده های خود را به این مرکز ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه