English

معاون بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

تاکنون گزارشی از حمله ملخ های صحرایی به استان اصفهان نداشتیم

معاون بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ملخ های مهاجر از کشورهای عربستان، لیبی، مصر به کشور ما حمله می کنند که تاکنون گزارشی از این نوع حمله به استان اصفهان نداشتیم.

تاکنون گزارشی از حمله ملخ های صحرایی به استان اصفهان نداشتیم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اصغر رستمی بیان کرد: شهرستان های سمیرم، لنجانات، تیران و کرون در معرض تهدید ملخ های صحرایی هستند و تاکنون گزارشی از حمله این گونه ملخ ها نداشتیم.     

وی با اعلام اینکه هنوز ملخ های صحرایی به استان اصفهان حمله نکرده اند، افزود: هر زمانی که رطوبت زمین مناسب باشد و دمای هوا هم افزایش یابد تخم‌های ملخ‌هایی که در سال گذشته در درون خاک بودند، در اصطلاح تفریق (متولد) می‌شود.

رستمی با بیان اینکه باروری ملخ ها با نسبت بارندگی رابطه مستقیم دارد، گفت: جمعیت ملخ ها متناسب با میزان بارش ها عرصه های طبیعی را تهدید می کند.

وی اضافه کرد: ملخ های ایتالیایی، مراکشی و صحرایی به صورت مهاجر وارد کشور می شوند و با ردیابی های انجام شده تاکنون چنین گزارشی از حضور این ملخ ها در اصفهان ثبت نشده است.

معاون بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: شهرستانهای سمیرم، تیران و کرون و لنجانات در معرض تهدید ملخ های مهاجر هستند که با ردیابی و اقدامات مربوطه نسبت به مخاطرات پیش بینی های لازم به عمل آمده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه