English

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خمینی شهر خبر داد:

اجرای طرح حماسه آفرینان در خمینی شهر

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خمینی شهر از اجرای طرح حماسه آفرینان که دیداربا خانواده های شهدا و ایثارگران خبر داد.

اجرای طرح حماسه آفرینان در خمینی شهر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مسعود مقتدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: روز پنجم اسفند به نام روز ایثار و شهادت  شهرستان خمینی شهر نامگذاری شده که مناسبت آن شهادت 181 نفر از رزمندگان خمینی شهر در عملیات خیبر در دوران 8 سال دفاع مقدس است.

وی توضیح داد: عملیات خیبر عملیات تهاجمی نظامی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به‌صورت مشترک توسط سپاه پاسداران (در منطقه هورالعظیم) و نیروی زمینی ارتش (در منطقه زید) و نیز با پشتیبانی هوانیروز ارتش و نیروی هوایی ارتش، اجرا گردید.

مسعود مقتدایی گفت: این عملیات در تاریخ 3 اسفند 1362 آغاز شد و پس از 20 روز نبرد خونین، در 22 اسفندماه 1362 با اشغال جزیره مجنون توسط نیروهای ایرانی و با بجا گذاشتن 15 هزار نفر کشته و زخمی از نیروهای عراقی و ۳۰ هزار کشته و زخمی از نیروهای ایرانی، به‌پایان رسید.

وی بیان کرد: در این عملیات همچنین2 فرمانده میانی سپاه پاسداران؛ محمد ابراهیم همت (فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله) و حمید باکری (جانشین فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا)  به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.عملیات خیبر بخشی از تهاجم نیروهای مسلح ایران در جریان نبرد نیزارها محسوب می‌شود.

مقتدایی تشریح کرد: به منظور تجلیل از رشادت های رزمندگان دفاع مقدس پنجم اسفند به عنوان روز و ایثار شهادت خمینی شهر و یکم اسفند روز ایثار و شهادت درچه نامگذاری شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمینی شهر در ادامه بیان کرد: به منظور بزرگداشت یاد شهدای گرانقدر شهرستان برنامه هایی از جمله محفل قرآنی امام رضا(ع)ویژه شهدای عملیات خیبر و تجلیل از خانواده های شهدای عملیات خیبر ، تهیه کلیپ ایثارو شهادت، همچنین جشنواره بازی های بومی و محلی‌، فینال جشنواره مسابقات ورزشی،  یادواره شهدای شهر کوشک، شنبه 9 اسفندماه، بعد از نماز مغرب و عشا، مسجد جامع کوشک با سخنرانی سردار فدا فرمانده  سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان ، مسابقات دانش آموزی جهت آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای طرح حماسه آفرینان که دیداربا خانواده های شهدا و ایثارگران  که از ۲۲ بهمن تا ۵ اسفند در نظر گرفته شده است.

بنیاد شهید خمینی شهر

مقتدایی گفت: از دیگر برنامه های ویژه پنجم اسفند ، برگزاری مراسمی در حسینیه ثارالله خمینی شهر با سخنرانی سردار کوثری است که با رعایت پروتکلهای بهداشتی و دعوت از خانواده هایی که شهدایشان در عملیات خیبر به شهادت رسیدند می باشد‌؛ تجلیل از ایثارگران اجتماعی و کاروانی نمادین از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سطح شهرستان از دیگر برنامه اجرایی است.

به گزارش موج؛ شهرستان خمینی شهر دارای2300 شهید و363 آزاده، 3722 جانباز و 119 مفقودالجسد و 15هزار رزمنده است.شهید مصطفی حلوایی ومحمود  عموشاهی و علی نکویی مهر از شهدای شاخص شهرستان در سمت معاون گردان  بودند.عملیات خیبر در منطقه هورالعظیم، جزایر مجنون انجام و نتیجه اشغال جزیره مجنون توسط ایران بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه