English

مرتضی شهیدزاده اعلام کرد:

سهم ۸۰ درصدی بخش خصوصی از حمایت صندوق توسعه ملی

مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: 80 درصد سهام در سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تحت حمایت صندوق توسعه ملی باید مربوط به بخش خصوصی و 20 درصد آن سهم نمایندگان بخش خصوصی غیرمنتصب توسط افراد ارشد دولت باشد.

سهم 80 درصدی بخش خصوصی از حمایت صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مرتضی شهیدزاده صبح امروز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: 20 هزار میلیارد ریال از این اعتبار با نرخ 11 درصد برای توسعه محصولات غیرصنعتی است که بخش کشاورزی و توسعه صادرات می تواند از آن بهره ببرد.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: 80 هزار میلیارد ریال در برنامه‌ای 2 ساله با حمایت معاون اول رییس جمهوری با هدف توسعه صادرات در سه دوره به این بخش تزریق می شود.

وی افزود: 80 درصد سهام در سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تحت حمایت صندوق توسعه ملی باید مربوط به بخش خصوصی و 20 درصد آن سهم نمایندگان بخش خصوصی غیرمنتصب توسط افراد ارشد دولت باشد.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی  گفت: در ارتباط با برخی بخش‌ها از جمله کشاورزی 50 درصد منابع با نظر بانکهای عامل به این بخش اختصاص می یابد که سهم مناطق محروم از آن با نرخ 10 درصد سود خواهد بود و بخش صنعت هم با سود 12 درصدی می تواند از آن استفاده کند.

شهیدزاده اضافه کرد: صندوق توسعه ملی بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب و نظر دولت، برای اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و با هدف توسعه بخش خصوصی فعالیت دارد و هرچه بخش خصوصی فعایت داشته باشد، صندوق هم با تمام توان از آن حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در قانون تجارت و دویان محاسبات هر طرحی که 51 درصد سهام آن غیردولتی و 49 درصد دولتی باشد، خصوصی محسوب می شود، افزود: این مساله در صندوق توسعه ملی متفاوت است و برای افزایش قدرت بخش خصوصی در تصمیم‌گیریها و ماجمع عادی و فوق العاده، باید 80 درصد سهام آن در اختیار بخش غیردولتی باشد.

امروز تفاهم نامه اجرای طرح پتروشیمی بعثت بیجار  با سرمایه‌گذاری 790 میلیون دلاری بین استاندار کردستان و مدیرعامل صندوق توسعه ملی و مدیرعامل بانک ملت امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه