English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی:

۶۰ درصد نیاز پرده کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت:۶۰ درصد نیاز پرده کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود.

۶۰ درصد نیاز پرده کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سیدمرتضی نیرومند در حاشیه تور صنعتی معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی با موضوع بهره وری واحدهای تولیدی شهرک، اظهار داشت: در این تور صنعتی از خطوط بافت رنگرزی، خطوط تکمیل و بسته بندی واحد گلدوزی و نخ تابی شرکت پارلا منسوجات بازدید شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان این‌که این واحد تولیدی، ظرفیت تولید سالانه ۹۰ میلیون متر را دارد، گفت: این واحد، بزرگترین واحد تولیدی پرده کشور است که ۶۰ درصد نیاز بازار ایران را تامین می‌کند.

وی افزود: قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا این واحد تولیدی، ۴۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای از جمله عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آذربایجان و کشورهای اروپایی صادر می‌کرد.

نیرومند خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت شش هکتار که چهار هکتار در حال تولید و دو هکتار آن در حال توسعه بوده، احداث شده است.

وی خاطر نشان کرد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصد خارجی بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال حدود ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم در حال فعالیت است که با وجود این واحد تولیدی رتبه استانی صنعت نساجی را به طور چشمگیری افزایش داد و جزء هشت استان اول در این حوزه هستیم.

وی گفت: در ادامه این تور صنعتی از خط تولید سوسیس، کالباس، همبرگر، قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز، مرغ، ماهی و هم‌چنین از خط تولید غذاهای آماده شامل ناگت، فلافل و غیره و خط تولید خمیر پیتزا و پیراشکی نیز بازدید شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این راستا افزود: مجتمع صنایع غذایی آترین پروتئین در زمین مساحت ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع با زیربنای ۶۳۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۸۲ نفر به طور مستقیم مشغول فعالیت است.

وی گفت : این واحد تولیدی در سال ۹۴ موفق به کسب واحد نمونه فرآورده‌های گوشتی کشور شده و ظرفیت اسمی سالانه این مجموعه ۱۹۲۵۰ تن در سال است.

وی یادآور شد: در پایان بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی از خطوط پرس اکستروژن ۱۸۰۰ تن، خطوط ترمال بریک، خطوط دکورال، خطوط آنادایزینگ، خطوط پولیش پروفیل آلومینیوم، خطوط رنگ کاری الکترواستاتیک (پودری) و آزمایشگاه شرکت آکپا ایران تولید کننده انواع پروفیل‌های اختصاصی آلومینیوم (نرمال و ترمال بریک) و رنگ کاری فلزات به روش‌های الکترواستاتیک (پودری)، دکورال و آنادایزینگ نیز بازدید به عمل آمد.

نیرومند ادامه داد: شرکت آکپا ایران را می‌توان در زمره موفق ترین تولید کنندگان پروفیل‌های آلومینیومی در ایران دانست که با سرمایه گذاری حدود  ۵۰۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال بالغ بر ۳۸۰ نفر بصورت مستقیم در زمینی به مساحت ۵۳ هزار متر مربع در حال فعالیت است.

وی در پایان گفت: این واحد تولیدی ۴۰ درصد از پروفیل‌های آلومینیومی اختصاصی درب و پنجره کشور را تولید کرده و به کشورهای عراق، افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان و... صادرات دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه