English

غلامرضا اخوان فرید:

ایجاد شهرک صنعتی برای شرکت های بدون آلایندگی در اصفهان ضروری است

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب وکار گفت: ایجاد شهرک صنعتی برای شرکت های بدون آلایندگی و دارای فناوری بالا در اصفهان ضروری است.

 ایجاد شهرک صنعتی برای شرکت های بدون آلایندگی در اصفهان ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، غلامرضا اخوان فرید ایجاد شهرک صنعتی برای شرکت های بدون آلایندگی و دارای فناوری بالا در اصفهان را ضروری دانست و بیان کرد: در استان ما شهرکی متناسب با فعالیت های حوزه سلامت و صنایع پاک وجود ندارد، دو شهرک در تهران در این زمینه فعال شده و مجوز ایجاد 5شهرک دیگر نیز از سوی وزارت صنایع صادر شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن بیان نظر مثبت استاندار اصفهان در این مقوله، از آمادگی اتاق اصفهان برای سرمایه گذاری در زمینه فراهم ساختن زیرساخت های لازم در این خصوص خبر داد و تصریح کرد: این شهرک می تواند به عنوان شهرک صنعتی بخش خصوصی یا با همکاری دولت ایجاد شود.

مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: از آنجا که شرکت های متعدد عضو اتاق در حوزه  غذا، دارو و تجهیزات پزشکی متقاضی ایجاد شهرک دانش بنیان سبز در اصفهان بودند، این موضوع در دستور کار اتاق نهم قرار گرفت.

علی کرباسی زاده از فراخوان اقدام مطالعاتی مکان یابی، برای این شهرک و ارایه پیشنهاداتی در این خصوص خبر داد و تاکید کرد: هم اندیشی با ارگان های مختلف در این زمینه، قطعا موجب ایجاد کم ترین نقیصه در این اقدام خواهد شد.

در ادامه معاون غذا و دارو ی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از نظر تولید دارو درخاورمیانه دارای رتبه اول هستیم، ارزش بازار دارویی کشور را 4.5 میلیارد دلار اعلام کرد.

ابوالفضل اصلانی تصریح کرد: تنها 3درصد داروی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود که ارزبری آن 1.3  میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 18 شرکت داروسازی فعال در استان اصفهان وجود دارد افزود: 10درصد تولید داروی کشور مربوط به اصفهان است.

معاون غذا و داروی اصفهان تصریح کرد: اصفهان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قطب سوم کشور است در حالیکه در صنایع غذایی نیز 820شرکت فعال و 179 شرکت غیرفعال داریم. معاون غذا و دارو، پراکندگی شرکت های داروسازی را یکی مشکلات اصلی اصفهان بیان و بر ضرورت ایجاد شهرک سبز تاکید نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه