English

نادر فلاحی:

پوشش سایت موزه محوطه باستانی شهر یری با جدیت اجرا می شود

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: اجرای پوشش سایت موزه محوطه باستانی شهر یری مشگین شهر با جدیت دنبال می شود.

پوشش سایت موزه محوطه باستانی شهر یری با جدیت اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: اجرای پوشش سایت موزه محوطه باستانی شهر یری بخشی از عملیات در راستای ساماندهی این مجموعه تاریخی است که در این زمینه اقدامات با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: برای پوشش سایت موزه محوطه باستانی شهر یری 60 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بود که با پیگیری‌های انجام‌شده 35 میلیارد ریال از این اعتبار هزینه شده و با تخصیص 25 میلیارد ریال دیگر نیز شاهد تکمیل این پروژه خواهیم بود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل این پروژه را شامل اجرای پی و سازه فلزی پوشش دانست و بیان کرد: اجرای این طرح در راستای حفاظت و حراست از این محوطه باستانی بوده که با جدیت اجرا می‌شود.

فلاحی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی این محوطه باستانی گفت: سایت موزه محوطه باستانی شهر یری در ۴۰۰ هکتار به عنوان یکی از پایگاه‌های ملی شاخص میراث‌فرهنگی بوده و از بناهای تاریخی مهم در استان به شمار می‌رود که با توجه به قدمت تاریخی این مجموعه یکی از طرح‌های جاذب گردشگر نیز به شمار می‌رود.

وی اجرای  مسیر دسترسی و سنگفرش ورودی محوطه باستانی، تجهیز سرویس بهداشتی بخش اداری و نمازخانه را از دیگر اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی این محوطه عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا این طرح هر چه سریع‌تر درخور تاریخ اردبیل احداث شده و در اختیار گردشگران و علاقمندان حوزه میراث‌فرهنگی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه