English

استاندار یزد؛

مرغداری‌های برخوردار از حمایت‌ دولت باید نسبت به تامین نیاز بازار تعهد داشته باشند

استاندار یزد در حضور معاون وزیر صمت اعلام کرد: مرغداری‌های برخوردار از حمایت‌ دولت باید نسبت به تامین نیاز بازار تعهد داشته باشند.

مرغداری‌های برخوردار از حمایت‌ دولت باید نسبت به تامین نیاز بازار تعهد داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان یزد که با حضور تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: مرغداری‌هایی که از حمایت‌های دولت برخوردار هستند باید نسبت به تامین نیاز بازار نیز تعهد داشته باشند.

وی عنوان کرد: جهاد کشاوری باید در زمینه تامین نهاده های دام و طیور فعال‌تر عمل کند و رصد کافی داشته باشد تا نهاده‌ها به موقع به دست مرغداران برسد.

 وی یادآور شد: در مورد تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ چندین بار تقاضای تشکیل کارگروه تنظیم بازار منطقه‌ای داشته ایم و به نظر می رسد در صورت تحقق این امر، با هماهنگی بهتری بتوانیم امور را ساماندهی کنیم هر چند رقع انحصار راهکار موثری در رونق تولید در بحث آبزیان و دام و طیور است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توسعه انبارها در استان یزد عنوان کرد: در زمینه انبار در یزد با مشکل مواجه هستیم و باید انبارهایی برای شرکت پشتیبانی امور دام تهیه شود که لازم است حمایت‌های دولتی جدی از کسانی که قصد سرمایه گذاری در این زمینه دارند، در قالب صدور مجوز و ارائه تسهیلات، صورت گیرد.

طالبی در مورد تصفیه روغن و غلات نیز بیان کرد: اقداماتی در استان یزد در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم این بخش از ظرفیت استان را نیز فعال کنیم.

تامین دیرهنگام نهاده های دامی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: یکی از مباحثی که تحت‌الشعاع نهاده‌های دام و طیور مورد غفلت قرار گرفته، نهاده‌های مورد نیاز آبزیان است که مشکلات این بخش نیز باید حل شود.

سیدمسعود عظیمی بعدازظهر یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان یزد که با حضور مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، اظهار داشت: شرایطی که امروز در زمینه مرغ و تخم مرغ داریم، قابل تامل است و این وضعیت باید به سرعت توسط دستگاه‌های مرتبط ساماندهی شود.

وی عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های مرغداران، تامین دیرهنگام نهاده های دامی است به نحوی که معمولا 10 روز بعد از جوجه ریزی، نهاده ها به دست مرغداران می رسد که این امر نگرانی دائمی این بخش از تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.

عظیمی بیان کرد: در استان یزد قدرت و ظرفیت 4 میلیون و 200 هزار جوجه ریزی در مرغداری‌ها وجود دارد که خوشبختانه تاکنون این میزان حفظ شده و حفظ این ظرفیت به دلیل حضور بخش خصوصی توانمند است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه یزد از تنوع ماکیان برخوردار است، افزود: به جز مرغ ماکیان دیگری مثل بلدرچین در سطح استان به طور گسترده پرورش داده می شود اما نهاده های مورد نیاز این بخش مدنظر قرار نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت مرغداری یزد ظرفیت صادرات دارد، تاکید کرد: لازم است سیاست‌گذاری‌های اصولی در این زمینه انجام شود تا مرغداری‌های استان پویا و فعال شوند.

عظیمی با انتقاد از اینکه به نهاده های مورد نیاز آبزی پروران توجه نمی شود، تصریح کرد: یزد قطب تولید ماهی تیلاپیا است اما نهاده مورد نیاز آبزیان را نداریم.ش

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه