English

مناطق کم برخوردار هرمزگان نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش

امام جمعه شهرستان بندرعباس با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در استان هرمزگان، بیان داشت: هرمزگان نیازمند نگاه ویژه ی وزارت آموزش و پرورش در رفع مشکلات خصوصا در مناطق کمتر برخوردار است.

مناطق کم برخوردار هرمزگان نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت لاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با وزیر آموزش و پرورش افزود: از آنجایی که آموزش و پرورش رکن و پایه تعیلم و تربیت است، در تبیین بیانیه ی گام دوم وظیفه ی سنگینی دارد که می تواند با تکیه بر ظرفیت های خود از جمله نیروی انسانی تربیت شده، گام هایی بلندی را در این بخش بردارد.

‌وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در لایه های اجرایی و عملیاتی برنامه‌های خود می‌تواند در شتاب بخشی به برنامه ها برای گام دوم انقلاب تاثیر مضاعفی داشته باشد که قطعا این ظرفیت در تحقق اهداف بیانیه نقش محوری دارد.

به گفته حجه الاسلام  والمسلمین عبادی زاده، نقش نهاد تعلیم و تربیت در تقویت بنیه علمی و دینی جوانان و نوجوانان بسیار خطیر است و آموزش و پرورش مهمترین رکن در توسعه در دستیابی کشور به عزت و پیشرفت است.

امام جمعه شهرستان بندرعباس با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در استان هرمزگان، بیان داشت: هرمزگان نیازمند نگاه ویژه ی وزارت آموزش و پرورش در رفع مشکلات خصوصا در مناطق کمتر برخوردار است.

وی اضافه کرد: با توجه به مرزی بودن استان و شرایط خاص آن و ریشه دار بودن محرومیت ها در مناطق مختلف، نیازمند عزم ملی در پایان بخشی به این مشکلات خصوصا در مقوله عدالت آموزشی هستیم چرا که  مردم شریف استان دین خود را در همه صحنه ها به نظام و انقلاب ادا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید اینکه حمایت ملی از آموزش و پرورش هرمزگان می تواند به رشد و ارتقا جایگاه استان کمک نماید، اظهار داشت: خوشبختانه آموزش و پرورش هرمزگان پویا و برنامه محور است و شاهد پیشرفت های علمی و پژوهشی فراوانی از سوی این مجموعه در سال های اخیر هستیم.

عبادی زاده در پایان اظهار امیدواری کرد آموزش و پرورش هرمزگان با برخورداری از مدیر و مجموعه فعال بتواند منشا خدمات روز افزون برای مردم و دانش آموزان  استان باشد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: توجه ویژه به مقوله عدالت آموزش با اولویت مناطق کم برخوردار از جمله استان مرزی هرمزگان از اهم برنامه های وزارت آموزش و  پرورش است.

 محسن حاجی میرزایی افزود: در بحث بیانیه گام دوم وزارت آموزش و پرورش با همه ی ظرفیت خود، اهتمام ویژه ای به تبیین بیانیه ی و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در نظام تعلیم و تربیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطرنشان کرد: روند تحولات در آموزش و پرورش استان چشمگیر است و درحوزه‌ ی آموزش متوسطه این استان دارای رشد مناسبی است که باید به این رشد شتاب بیشتری بخشیده شود.

به گفته حاجی میرزایی هرمزگان در جذب دانشگاه هنر آموزان هنرستانها بسیار موفق عمل کرده است و سرانه فضاهای آموزشی ایمن در آموزش و پرورش بسیار مطلوب است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت چند ساحتی تاکید ویژه دارد که علاوه بر افزایش دانش باید در ابعاد مختلف دانش آموزان را رشد دهد.

حاجی میرزایی همچنبن با اشاره به پیامدهای بیماری کرونا اظهار داشت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا فرصت پیوند با خانواده ها محکم تر از قبل شده است به طوری که خانواده ها دستیار معلم هستند و نقش آنها فراگیرتر و گسترده تر شده است.

وی در پایان گفت: گستردگی این اپیدمی ضرورت توجه به روش های نوین آموزشی را ایجاد کرد که خوشبختانه با کمک و تلاش شبانه روزی معلمان و مدیران عزیز تعلیم و تربیت هیچگاه در کشور تعطیل نشد و روند اجرای برنامه‌های آموزشی را به روش های حضوری و غیر حضوری دنبال کرده ایم.

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آموزشی، گفت و گوی زنده در شبکه شاد با مدیران و معلمان، نشست حضوری با منتخب فرهنگیان و شورای معاونین و روسای شهرستانها و مناطق استان و بازدید از چند واحد آموزشی از اهم برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به استان هرمزگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه