English

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده:

دستگاه های دولتی از متوقف شدن میراث فرهنگی جلوگیری کنند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دستگاه های دولتی با همکاری و همراهی با میراث فرهنگی استان از متوقف شده فعالیت های این سازمان فرهنگی جلوگیری کنند.

دستگاه های دولتی از متوقف شدن میراث فرهنگی جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با تاکید به حفظ آثار باستانی استان به عنوان میراث فرهنگی به جا مانده از گذشتگان، اذعان داشت: در تعریف تمدن، بخشی از آن مورد غفلت قرار گرفته است، امروز چشم انداز گام دوم انقلاب رسیدن به تمدن اسلامی است و تمدن سازی باید در تمام تار و پور جامعه رسوخ پیدا کند.

او با اشاره به اینکه میراث فرهنگی به عنوان بخشی از گذشته ما باید همواره مورد توجه قرار گیرد، افزود: شناسایی میراث فرهنگی و ثبت آن در استان و ایران بسیار مهم و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در بسیار از قبرستان ها آثاری وجود دارد که بسیار ارزشمند است و این آثار تاریخی به جا مانده باید در موزه ها نگهداری شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در خصوص صنایع دستی، گفت: صنایع دستی امروزه بهترین ابزار برای چرخاندن اقتصاد خانواده هاست و باید آن را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر صادرات صنایع دستی رونق بگیرد مردم هم به آن روی می آورند، افزود: باید فرهنگ استفاده از صنایع دستی در هرمزگان ترویج پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اگر هم افزایی در سایر دستگاه ها نباشد میراث فرهنگی حتما متوقف خواهند شد، ادامه داد: ارتباط تنگاتنگی باید میان ادارات مرتبط با میراث فرهنگی باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی در بحث گردشگری گفت: هرمزگان جلوه های گردشگری بسیار زیبایی دارد که طبیعی و بکر است، گردشگران امروز به دنبال جلوه های طبیعی و بکر هستند و ما باید مراکز گردشگری هرمزگان را به جهان بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی هرمزگان به فراموشی سپرده شده است، تصریح کرد: زمانی صنایع دستی هرمزگان در کشورهای حاشیه خلیج فارس جایگاه ویژه ای داشت، اما امروزه بازار صنایع دستی استان رونق خود را در کشورهای حاشیه خلیج فارس از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه رونق بخشییدن به صنایع دستی به عنوان یک کسب و کار می تواند چرخ اقتصاد خانواده را با حداقل سرمایه گذاری بچرخاند، گفت: با آموزش تولید صنایع دستی می توانیم این میراث با ارزش را برای آیندگان حفظ کنیم.

وی در این رابطه اضافه کرد:  با سر لوحه قرار دادن شعار هر خانه یک کارخانه، لازم است حوزه صنایع دستی را در استان فعال کنیم و اگر احیای این صنعت را نادیده گرفته شود؛ قطعا" نسل اینده  تصویر روشنی از این صنعت نخواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه