English

جهش چشم گیر آموزش عشایر کرمانشاه طی چهار سال اخیر در سطح کشور

معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه از جهش عملکرد آموزش عشایر استان در سطح کشور و بهبود وضعیت کمی و کیفی آموزش عشایر درچهار سال اخیر خبر داد .

جهش چشم گیر آموزش عشایر کرمانشاه طی چهار سال اخیر در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، ناهید فضلی در آستانه چهل و دومین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی،  با اعلام خبر جهش چشم گیر آموزش عشایر استان کرمانشاه، گفت: در راستای اجرای راهکار 3-5 سند تحول بنیادین در خصوص توانمند سازی دانش آموزان عشایر استان کرمانشاه با تلاش شبانه روزی همکاران و نیز اعمال سیاست های مدون وزارت آموزش و پرورش شاهد بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی در مناطق عشایری نسبت به سال های گذشته هستیم .

وی افزود : در این راستا مدارس عشایری استان از 440 واحد آموزشی به 452 مدرسه افزایش داشته است و همچنین تعداد دانش آموزان عشایری ازسال 96 از 8714 نفربه 9032 نفر رسیده است . شایان ذکر است در مسائلی همچون افزایش آمار مدارس هوشمند از نظر تجهیز به امکانات  فن آورانه از 90 مدرسه به 110مدرسه محقق شده است.

فضلی از جذب بازماندگان از تحصیل از 22 نفردانش آموز عشایری به  60 نفر خبر داد و خاطر نشان کرد که همکاران تلاش گر و دلسوز عشایری استان کرمانشاه 6 رتبه کشوری برتر در جشنواره الگو های برتر تدریس عشایر ی را در سال های 97 و  98 کسب کرده اندکه این نشان از تلاش شبانه روزی و بی شائبه  آن‌ها است .

وی تصریح کرد : آمار دانش آموزان پیش دبستانی از 200 نفر به 903 نفر افزایش داشته است و تا کنون 15000هزار جلد کتاب در بین کتابخانه‌های کلاسی مدارس عشایری توزیع شده است.

 این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان در ادامه اظهار داشت: دانش آموزان عشایری استان در زمینه‌های فرهنگی و هنری پیشرفت های قابل توجهی داشته اند از جمله اعزام بیش از 360نفر از دانش آموزان عشایری به مشهد مقدس و کسب مقام اول کشوری جشنواره غذا در اردوی دانش آموزان عشایری وهمچنین اعزام 40نفر از دانش آموزان پسر متوسطه اول عشایری استان به جشن تکلیف در سال های97_96 ، توسعه فعالیت های مکمل وفوق برنامه آموزشی (تلاشگران امروز و برگزیدگان فردا )

معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه افزود:  مراسم دهه ی فجر و تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام (ره)و نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت با شکوه ، هرساله درمدارس عشایری و مکان های آموزشی برگزار شده است.

فضلی خاطرنشان ساخت: در بررسی عملکرد استان ها در خصوص اجرای بهینه طرح ها ، برنامه ها و فعالیت های مندرج در برنامه های سال 9998 ، استان کرمانشاه در بین یازده استان دارای کارشناسی عشایر در سطح استان ها بالاتر از حد انتظار قرار گرفته است و این  حکایت از بهبود وضعیت آموزش عشایر در استان دارد که نقطه عطفی در جهت کیفیت بخشی در این حوزه است .

گفتنی است  معاون آموزش ابتدایی استان درپایان از تمامی کارشناسان ، همکاران و راهبران آموزشی  قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه