English

شهردار اصفهان:

لزوم ایجاد منطقه دیپلماتیک در شهر اصفهان

شهردار اصفهان گفت: باید کنسولگری های زیادی در شهر جهانی اصفهان فعال باشد از همین رو ایده ایجاد منطقه دیپلماتیک را در اصفهان مطرح کردیم.

لزوم ایجاد منطقه دیپلماتیک در شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی در دیدار با سید کاظم سجادی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه دولت های محلی اگر در حوزه دیپلماسی عمومی فعالیت کنند می توانند خلاء های ناشی از مسائل بین المللی را پر کنند، اظهار کرد: شهرداری ها و انجمن ها می توانند در عرصه های بین المللی اقدامات بزرگی انجام دهند.

وی ادامه داد: در شهری مانند اصفهان که عنوان شهر جهانی را دارد، باید استانداردهای جهانی در همه ابعاد پیاده سازی شود به همین سبب در این دوره مدیریت شهری تصمیم گرفتیم نمایشگاه بین المللی اصفهان را طی دو سال به سرانجام برسانیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه در کنار حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان قرار دارد، گفت: پروژه سالن اجلاس سران نیز پیش از این زمین گیر شده بود که با صرف اعتبار 700 میلیارد تومان پروژه‌های آن را فعال کردیم و به پیشرفت کنونی رسید، البته این طرح برای تکمیل همچنان به 300 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت حلقه حفاظتی همه دسترسی های سالن اجلاس سران را جبران خواهد کرد، گفت: سالن اجلاس جنبه بین المللی دارد و برای همین منظور بخشی از این فضا به اتاق بازرگانی اصفهان که با تجار جهانی در ارتباط است، اختصاص داده شده است.

نوروزی بیان کرد: باید کنسولگری های زیادی در شهر جهانی اصفهان فعال باشد از همین رو ایده ایجاد منطقه دیپلماتیک را در اصفهان مطرح کردیم.

وی به عضویت اصفهان در سازمان های بین المللی اشاره و اظهار کرد: شهرداری اصفهان در این مدت همت خود در عرصه بین المللی را با حضور در کنگره ها و همایش های جهانی اثبات کرده است.

شهردار اصفهان افزود: اخیرا نیز شهرداری اصفهان بعد از سه سال، توانست لوگوی کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف را دریافت کند و به زودی هم مقدمات پیوند خواهرخواندگی اصفهان و شهر حیدرآباد هند به عنوان چهاردهمین شهر خواهرخوانده اصفهان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور هم اقداماتی در سال های اخیر انجام داد که نمونه آن برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در فرانسه با کمک تشکل ها بود، گفت: در ادامه این اقدام، طرح شهروند دیپلمات برای استفاده از تجارب اصفهانی های مقیم خارج از کشور کلید زده شد تا اصفهانی هایی که در قبال شهر احساس مسئولیتی دارند، فرصت بیان نظر و ایده داشته باشند.

نوروزی به رتبه نخست اصفهان در بین کلانشهرها در زمینه تحقق بودجه اشاره و اظهار کرد: برای به دست آوردن چنین موفقیت هایی هر دوشنبه با حضور در تهران به همراه معاون مالی و اقتصادی شهرداری، در جهت جذب کمک های دولتی به شهرداری گام برداشته ایم به طوریکه طی یک سال حدود 740 میلیارد تومان اعتبار به اصفهان جذب شد.

شهردار اصفهان به چالش خشکی رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت: حل این چالش که دغدغه های دیگری در زمینه آلودگی هوا ایجاد کرده است، مداخله سران قوا را می طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه