English

بخشی از مشکلات صنعت به قوانین بانکی کشور باز می‌گردد

امام جمعه یزد گفت: بخشی از مشکلات صنعت به قوانین بانکی کشور باز می‌گردد در حالی که لازم است در شرایط خاص فعلی، بانک‌ها انعطاف‌پذیر باشند و با تبصره‌های قانونی، راهی برای رفع مشکلات صنعتگران بیابند.

بخشی از مشکلات صنعت به قوانین بانکی کشور باز می‌گردد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد، عصر چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تولید باید هم در زمینه محصول و هم ماشین آلات و ابزار باشد، اظهار داشت: تولید ابزار و ماشین آلات، وابستگی‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وی افزود: اگر هر کارخانه در کار تولید محصول، به تولید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خود نیز بپردازد و در کنار آن، دانشگاه به صنعت بپیوندند، شاهد قطع نیازهای کشور به ماشین آلات و ابزار آلات خارجی خواهیم بود و از وابستگی نجات خواهیم یافت.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بخشی از مشکلات صنعت به قوانین بانکی کشور باز می‌گردد در حالی که لازم است در شرایط خاص فعلی، بانک‌ها انعطاف‌پذیر باشند و با تبصره‌های قانونی، راهی برای رفع مشکلات صنعتگران بیابند.

امام جمعه یزد، دانش بنیان کردن کارخانه‌ها و صنایع را نیز بسیار مهم خواند و عنوان کرد: بازاریابی، افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت نیز در فروش محصولات کارخانه ها و افزایش سرمایه در گردش آنها اثرگذار است و این مهم باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی صاحبان صنایع، راهکار فروش تولیدات خود را نمی‌دانند، افزود: این امر سبب انبار شدن محصولات آنها و کاهش سرمایه در گردش واحدهایشان می‌شود که لازم است در این زمینه آموزش کافی داده شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ غلطی که در کشور وجود دارد، ادامه داد: اغلب تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان و حتی دولت، به دنبال سود بیشتر هستند که اگر این خصلت بد از بین برود و تولیدکننده به 20 درصد سود اکتفا کند، هم فروش و تولید رونق پیدا می کند و هم مصرف کننده محصول را با قیمت مناسب‌تری خریداری می‌کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر این مهم به یک فرهنگ تبدیل و در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات نقدینگی حل می‌شود و تورم نیز از بین خواهد رفت.

وی در مورد اشتغال‌زایی صنعت پوشاک نیز بیان کرد: راه‌اندازی این صنعت و رونق بخشیدن به آن، بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها را برطرف می‌کند زیرا اگر تمام ظرفیت مورد نیاز به کار گرفته شود، می تواند 10 میلیون شغل ایجاد کند.

ناصری عنوان کرد: این صنعت نیاز به تکنولوِژی بالا و پول بسیار زیاد ندارد و با آموزش می‌توان عده زیادی را به کار گرفت و در عین اشتغال مستقیم، صنایع وابسته از کشت پنبه تا نخ ریسی و نساجی را نیز رونق می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی