English

عبیدالله رستمی:

آمادگی برگزاری جشنواره های موسیقی در سطح بین المللی را داریم

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو، گفت: با ارسال درخواست به وزارتخانه مطبوع آمادگی خود را در راستای برگزاری جشنواره های فاخر موسیقی اعلام نمودیم.

آمادگی برگزاری جشنواره های موسیقی در سطح بین المللی را داریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، عبیدالله رستمی صبح امروز شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران  در سنندج اظهار داشت:  سنندج سال گذشته بعنوان شهر خلاق موسیقی  در یونسکو به ثبت رسید و اکنون ظرفیت اجرای گروه‌های موسیقی در پیاده راه فردوسی و بوستان موسیقی ( پارک سپیدار ) این شهر فراهم شده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گفت: ظرفیت برگزاری جشنواره‌های موسیقی در سنندج فراهم شده و در این راستا درخواست اجرای این جشنواره به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود انتظار می‌رود نسبت به برگزاری بخشی از جشنواره‌های موسیقی نظیر فجر ، مقامی و نواحی ، موسیقی اقوام ایرانی و همچنین جشنواره موسیقی هند و اروپایی مساعدت لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان افزود: در راستای این مهم درخواستی را به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردیم  و امیدواریم با آن موافقت شود و شاهد برگزاری بخشی از جشنواره‌های موسیقی هم چون فجر، موسیقی مقامی و نواحی، جشنواره اقوام ایرانی و موسیقی هند-اروپایی در این شهر باشیم.

رستمی بر ضرورت تمرکز برنامه‌های کلان موسیقی و  ترویج موسیقی ایرانی مقامی و نواحی تاکید کرد و گفت: معرفی بیشتر موسیقی ایران زمین در کمک به گردشگری هنری و در ارتقاء ارز آوری ملی و اقتصاد هنر نیز تاثیر گذار است.

وی اظهار داشت : امسال به همت شهرداری سنندج طرح پیاده راه فردوسی اجرا  و همچنین بوستان موسیقی در سنندج راه اندازی شده  است که این 2 طرح می‌تواند ظرفیت مناسبی برای اجرای برگزاری جشنواره های موسیقی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه