English

گرامیداشت شکوه ایام الله دهه مبارک فجر در فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امسال بدلیل شرایط خاص جامعه کلیه برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر در استان کردستان بر بستر فضای مجازی انجام می شود.

گرامیداشت شکوه ایام الله دهه مبارک فجر در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، عبیدالله رستمی ظهر امروز دوشنبه در نشست مجازی با رسانه های استان اظهار داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره رویدادهای پیروزی انقلاب و انتقال مفاهیم و رمزهای آن با استفاده از مولفه‌های فرهنگی و هنری به جوانان و نوجوانان امروزی یک از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی ویژه گرامیداشت دهه فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تدارک برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه و قرآنی ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: بیشتر این برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری محافل انس با قرآن در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، آیین تجلیل از هنرمندان و نویسندگان و روزنامه‌نگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد، همایش شعر منطقه ای «مرد میدان» در رثای شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش از جمله مهمترین برنامه های این ایام الله است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن اشاره به نامگذاری ایام الله دهه فجر مزین به مفاهیم انقلابی اضافه کرد: آیین تجلیل از بانوان هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار مروج انقلاب به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)، اهدای کتاب به 42 روستای استان به میمنت چهل و دومین سالگرد پیروز انقلاب، اجرا کنسرت موسیقی آنلاین، برگزاری جشن انقلاب در کانون های مساجد روستایی سطح استان و نمایشگاه مجازی هنر انقلاب از جمله برنامه های شاخص این ایام است.

رستمی در خصوص اکران همزمان جشنواره فیلم فجر در استان کردستان گفت: با رایزنی های بعمل آمده با سازمان امور سینمایی کشور،  آمادگی خود را به این سازمان مبنی بر اکران همزمان جشنواره فیلم فجر در استان اعلام کردیم. 

وی در رابطه با برنامه‌های شهرستانی اظهار داشت: در همه شهرستان‌های تابعه استان علاوه بر محافل انس با قرآن و گلباران مزار شهدا و دیدار و همدلی با شهدا و ایثارگران دوران انقلاب و دفاع مقدس، برپایی جشن انقلاب از جمله برنامه‌های شاخص حوزه ایثار و شهادت در ایام دهه فجر خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با تاکید بر باشکوه برگزار کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری گرامیداشت دهه فجر در استان گفت: به منظور حفاظت از سلامتی هنرمندان و مردم استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سعی خواهیم کرد برنامه ها و فعالیت های ایام مبارک دهه فجر امسال در فضای مجازی باشد.

رستمی یادآور شد: اختتامیه جشنواره تئاتر طنز «مال، شانو و پیکه نین» هم در ایام دهه فجر در استان برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی