English

شهردار اصفهان خبر داد:

افتتاح طرح های بزرگ عمرانی در اصفهان همزمان با دهه فجر

شهردار اصفهان از افتتاح طرح های بزرگ عمرانی در اصفهان همزمان با دهه فجر خبر داد.

افتتاح طرح های بزرگ عمرانی در اصفهان همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی با اشاره  به افتتاح پروژه های بزرگ عمرانی شهر اصفهان بیان داشت: در ایام مبارک دهه فجر پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان در کلانشهراصفهان افتتاح می شود.

وی به برگزاری مانور تاکسی های شهری همزمان با سراسر کشور در اصفهان در این ایام اشاره و تصریح کرد: فضاسازی متناسب با این روزها در میادین و خیابان های شهر از دیگر برنامه های شهرداری در دهه فجر است. همچنین افتتاح طرح های عمرانی با آئین رسمی برای طرح هایی همچون پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: در اردیبهشت ماه سال 1400 با حضور هنرمندان بین المللی با مشارکت شهرداری اصفهان جشنواره بین المللی صنایع دستی و نشان دست خلاق برای اولین بار در ایران در شهر اصفهان برگزار می شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه صنایع دستی، نماد ملی و عامل مهمی برای توسعه گردشگری پایدار و کالای هویتی است که در بستر حکمت روییده و بالیده شده است، گفت: صنایع دستی یک امکان دو سویه است؛ ایجاد اشتغال از مزایای فعالیت صنایع دستی است و امکان بروز اندیشه و فرهنگ ما را در جهان نشان می دهد و می تواند امری جهانی باشد.

صرفه جویی 18 درصدی شهرداری در مصرف انرژی

وی همچنین به دریافت دو جایزه ملی، تندیس ساختمان های سبز و جایزه انرژی از سوی شهرداری اصفهان اشاره کرد و با بیان اینکه این نهاد توانست در مصرف برق مجموعه برتر شناخته شود، گفت: داوری این جوایز بر عهده وزارت نفت و نیرو و سازمان مدیریت صنعتی بود و اصفهان در این ارزیابی ها برتر شناخته شد.

قدرت اله نوروزی تاکید کرد: بر همین اساس شهرداری اصفهان سال گذشته موفق به صرفه جویی 20 درصدی و در 9 ماهه امسال 18 درصدی در انرژی شد.

وی به راه اندازی مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر اصفهان توسط شهرداری اصفهان در روزهای اخیر اشاره و اظهار کرد: در این مرکز برای بانوانی که شغلی ندارند، با کمک کمیته امداد و سازمان میراث فرهنگی آموزش برای مهارت آموزی ارائه و زمینه دریافت حقوق و بیمه فراهم می شود.

شهردار اصفهان از دریافت نشان شهر دوستدار کودک طی هفته آینده خبر داد و گفت: شهر اصفهان با اقدامات دو سال اخیر خود برای زیست پذیری شهر برای کودکان و دسترسی آنها به فضاهای آموزشی و تفریحی از سوی یونیسف نشان شهر دوستدار کودک را دریافت می کند. در ایران تنها شهرداری اصفهان توانسته است این نشان را دریافت کند.

نوروزی گفت: در حال آماده سازی زیرساخت ها هستیم تا نشان شهر دوستدار سالمند نیز به اصفهان اعطا شود. از همین رو شهری جهانی مانند اصفهان باید در کنار توسعه سیستم حمل و نقل، شهری مناسب کودک و سالمند هم باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه