English

افزایش پوشش شهری فاضلاب در استان کردستان به ۹۵.۸ رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: خوشبختانه در استان کردستان 95.8 جمعیت استان تحت پوشش فاضلاب شهری قرار گرفته اند.

افزایش پوشش شهری فاضلاب در استان کردستان به 95.8 رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدحسین محمدی صبح امروز سه‌شنبه در گفت و گو با رسانه های استان اظهار داشت: این تصفیه‌خانه شامل 2 باب مخزن به ظرفیت مجموع چهار هزار مترمکعب و سه واحد ایستگاه پمپاژ و 13 کیلومتر خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: تصفیه‌خانه آب دیواندره در حال حاضر 78 درصد پیشرفت دارد که در صورت بهره‌برداری ظرفیت تصفیه 250 لیتر در ثانیه را دارد.

وی با بیان اینکه این طرح برای افق 1425 و 90 هزار نفر جمعیت این شهرستان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این تصفیه‌خانه شهرهای زرینه و دیواندره و 75 روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به به اینکه احداث تصفیه خانه آب کامیاران هم جزو برنامه‌های آینده شرکت بوده که هنوز کار عملیاتی آن آغاز نشده است، افزود: احداث تصفیه خانه‌های آب مریوان و شماره 2 سقز و شماره 2 بانه هم در دست اجرا بوده که متولی آنها شرکت آب منطقه‌ای است.

محمدی از در دست ساخت بودن سه تصفیه‌خانه فاضلاب در کامیاران و روستاهای قُلیان و سراب قامیش با 498 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه خبر داد و گفت: میزان بهره‌مندی جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، 91.26 درصد بود که اکنون به 95.8 درصد رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه