English

عباس صادق زاده :

مهارت های فرزندپروری در خانواده ها به شدت پایین است

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت : مهارت های فرزندپروری در خانواده ها به شدت پایین است و حداقل های آموزش مهارت را برخی از خانواده ها ندارند.

مهارت های فرزندپروری در خانواده ها به شدت پایین است

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، ششم بهمن ماه کارگروه اجتماعی فرهنگی، زنان و خانواده استانداری کرمان   با حضور اعضا در سالن کنفرانس استانداری کرمان برگزار شد.

در این نشست که به بررسی مسایل مربوط به خانواده و کودکان زیر 5 سال اختصاص داشت ، عباس صادق زاده ، مدیر کل بهزیستی استان کرمان با بیان مشکلات خانواده ها و کودکان افزود : مهارت های فرزندپروری در خانواده ها به شدت پایین است و حداقل های آموزش مهارت را برخی از خانواده ها ندارند ، اگر مهارت فرزند پروری افزایش پیدا کند ، ما شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اهمیت آموزش مهارت های زندگی  خاطر نشان  کرد: مراکز آموزش مهارت های زندگی را در چند شهرستان بزرگ استان ایجاد کرده ایم و باید در همه شهرستان های استان این مراکز را  راه اندازی شود چراکه با هزینه پایین می توان جلوی بسیاری از آسیب ها را گرفت.

سیدوحید هاشمی طباطبایی، معاون معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، نیز در این نشست به بیان مسایل و راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این زمینه اشاره و خاطر نشان کرد : یکی از علت های مرگ کودکان زیر پنج سال حوادثی است که می توان از آن پیشگیری کرد و به عنوان مثال ، امسال سه مورد غرق شدگی در حوضچه ها و استخرها داشته ایم که این موارد قابل پیشگیری می باشند .

هاشمی طباطبایی در ادامه به دیگر موارد علل مرگ و میر کودکان اشاره و خاطر نشان کرد : یکی دیگر از علت های مرگ کودکان ناهنجاری های مادرزادی است که به بهداشت و درمان، غربالگری ها و مشاوره های قبل از ازدواج برمی گردد .

وی یادآور شد : عفونت های تنفسی ناشی از ذات الریه و آنفلوانزا از دیگر علت های شاید در مرگ کودکان زیر پنج سال بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه به لزوم بررسی وسایل بازی در پارک ها اشاره و گفت : بررسی کیفیت وسائل بازی در پارک ها و ایمن سازی و مناسب سازی فضای پارک ها برای کودکان بسیار مهم است و خواستار همکاری رسانه ها برای جلب همکاری دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از مرگ کودکان هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه