English

احمدرضا احسانی خبر داد:

واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان همدان به بخش خصوصی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان همدان به بخش خصوصی وبا هدف کاهش تصدی‌گری‌های دولت خبر داد.

واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان همدان به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمدرضا احسانی،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز شنبه در آیین واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی اظهار داشت: کاهش تصدی‌گری‌های دولت، ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، بهبود خدمات فرهنگی و هنری به مردم، افزایش بهره‌وری از امکانات مجتمع و دقت بیشتر در نگهداری از اموال مجتمع از مزیت‌های واگذاری به بخش خصوصی است.

وی افزود: سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا و سالن های سینما، آمفی تئاتر و رستوران مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان با برگزاری مزایده عمومی و طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار شد. 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستگاه‌های پیشرو در امر واگذاری مجتمع‌های دولتی است گفت: واگذاری مجتمع‌های بوعلی سینا و شهید آوینی بعد از بررسی و طی مراحل قانونی، دو نوبت در روزنامه‌های کثیرالانتشار به صورت آگهی منتشر شد.

احسانی خاطرنشان کرد: واگذاری مجتمع فرهنگی هنری شهر لالجین نیر در دستور کار قرار دارد و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، برون‌سپاری امور، مشارکت بخش خصوصی و ارتقای بهره‌وری از اهداف این طرح است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: کاهش تصدی‌گری‌های دولت، ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، بهبود خدمات فرهنگی و هنری به مردم، افزایش بهره‌وری از امکانات مجتمع و دقت بیشتر در نگهداری از اموال مجتمع از مزیت‌های واگذاری به بخش خصوصی است.

داود ابوترابی با بیان اینکه فرآیند واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری همدان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده افزود: به دلیل استقبال نکردن بخش خصوصی از شیوه واگذاری، این طرح به نتیجه نرسید که از تیرماه سال گذشته با تغییر شیوه واگذاری به (ROLT) نتیجه‌ای مطلوب حاصل شد.

وی تصریح کرد: در این روش هزینه‌های نگهداری، تعمیر و تجهیز سالن های مجتمع‌ها به دستگاهای صوتی تصویری مدرن بر عهده سرمایه‌گذار است. 

به گفته او اخذ مجوز ایمنی از سازمان آتش نشانی، ایجاد فضاسازی مناسب در محوطه و ساختمان مجتمع، امکانات رفاهی مانند راه‌اندازی بوفه و رستوران، کارآفرینی و ایجاد اشتغال حداقل برای ۱۰ نفر از مزایای واگذاری این دو مجتمع فرهنگی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه