English

احمدرضا احسانی تصریح کرد:

تغییرات ارشاد در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری/برگزاری جشنواره‌های ملی شعر طنز

مدیرکل ارشاد همدان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ملی شعر طنز و تغییرات ایجاد شده در چارت این اداره، رشد و توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری را از اهداف این تغییرات شمرد.

تغییرات ارشاد در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری/برگزاری جشنواره‌های ملی شعر طنز

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  با اشاره به تغییرات ایجاد شده در چارت اداره ارشاد، بیان کرد: مبنای فعالیت‌های اداره تغییر افراد نیست بلکه این تغییرات برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری و ارتقاء و پیشرفت فعالیت‌ها است و اگر همراهی و همکاری افراد کمتر باشد، تغییر صورت می‌گیرد. 

احسانی ادامه داد: جابه جایی‌ها براساس تخصص، اطلاعات و تجربه کاری اتفاق می‌افتد و از افراد در پست‌هایی که بهره‌وری بیشتری دارند استفاده خواهیم کرد، احتمالاً تغییرات تا یکی دو ماه آینده ادامه دارد و سپس بر روی برنامه‌های سال ۹۹ متمرکز می‌شویم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال ۹۹ این اداره در جلسات تخصصی برنامه ریزی فرهنگی از اسفندماه سال قبل آغاز شده و در اردیبهشت مصوب می‌شود، گفت: به دنبال برنامه‌های کلان و جدید هستیم که با توجه به نیاز فرهنگ و هنر استان باشد همچنین برنامه‌های کاربردی سال‌های قبل با قدرت ادامه خواهد داشت و برنامه‌هایی که نیاز به تجدیدنظر دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند یا برنامه جدیدی جایگزین می‌شود.

احسانی از برگزاری جشنواره‌های ملی شعر طنز، استند آپ کمدی و کاریکاتور با موضوع کروناویروس در استان خبر داد و گفت: به همت این اداره در چند روز آینده فراخوان سه جشنواره مذکور در سطح ملی منتشر خواهد شد. 

احمدرضا احسانی که به منظور رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت آنلاین برگزار شد، درباره عملکرد این اداره در سال ۹۸ اظهار کرد: شاخص‌هایی که لحاظ شده بود و جزء وظایف ذاتی اداره است، در تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری با پیشرفت کمی و کیفی مواجه بود همچنین گزارش کامل در حال تهیه است که تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

 

احسانی فعالیت‌های اداره فرهنگ و ‌ارشاد همدان در ایام شیوع کروناویروس را در سه بخش اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی معرفی و تصریح کرد: با تشکیل کمیته فرهنگی از اسفندماه برنامه‌هایی مانند برگزاری جلسات ادبی در فضای مجازی، پویش کتابخوانی، توزیع و امانت دادن کتاب، برنامه‌های انجمن‌های موسیقی، نمایش، خوشنویسی و ... انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی همدان آمار چاپ و فروش کتاب در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ را نزولی دانست و خاطرنشان کرد: این آمار کشوری است و در سال ۹۸ به علت گرانی کاغذ، ملزومات حوزه چاپ و رواج کتاب‌های دیجیتال با این کاهش مواجه بودیم.

وی درباره حمایت از صنوف فرهنگی، هنری استان از کروناویروس اعلام کرد: خسارت‌ مجموعه‌ها و صنوف برآورد و به وزارتخانه اعلام شده است، علاوه بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد در سطح ملی پیگیر این قضیه هستند ما نیز پیگیر جبران خسارت‌های صنوف فرهنگی استان همدان هستیم.

احسانی درباره برگزاری جشنواره‌های تئاتر اعم از تئاتر استانی، عاشورائیان، فستیوال عروسکی و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری این جشنواره‌ها به شرایط فعلی حاکم بر کشور بستگی دارد و اگر شرایط به حالت عادی برگردد تمامی برنامه‌ها اجرا می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فراخوان جشنواره تئاتر استانی آماده است و احتمالاً این جشنواره با تأخیر نسبت به سال‌های قبل و بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه بزرگ کتاب تهران برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب استان همدان را در مهر یا آبان‌ماه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی درباره وضعیت فرهنگ و هنر شهرستان‌ بهار نیز توضیح داد: در این شهرستان با مقداری عقب افتادگی در حوزه فرهنگ و هنر روبرو هستیم که از رئیس جدید اداره شهرستان خواسته‌ایم برنامه عملیاتی ارائه دهد، علاوه بر این اعتبارات اداره نیز پرداخت شده و چند روز آینده مجتمع فرهنگی، هنری لالجین راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم در سال ۹۹ شهرستان بهار به عنوان یکی از شاخص‌های استان معرفی شود. 

وی در پایان ضمن قدرانی از اصحاب رسانه همدان در روزهای کرونایی گفت: یکی از دلایلی که این استان وضعیت قابل قبولی در این مدت داشت همراهی اصحاب رسانه با مدیران استان بود که در جهت ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش روحیه دهی به مردم تلاش کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه