English

صدور ۴۵۸ اخطاریه زیست محیطی در سالجاری/ تعطیلی یک واحد آلاینده در اشکذر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به اینکه واحد‌ها بر اساس بازدید و پایش کارشناسی و نمونه برداری و سنجش آلاینده‌های خروجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: از بازدید و پایش‌ها 458 مورد منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شده است.

صدور 458 اخطاریه زیست محیطی در سالجاری/ تعطیلی یک واحد آلاینده در اشکذر

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از صدور 458 اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی و خدماتی استان یزد در 9ماهه اول سال جاری خبر داد.

وی در این رابطه اظهار داشت: در 9 ماهه  اول سال 1399 تعداد 458 اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی و خدماتی در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب و هوا توسط کارشناسان این اداره کل صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واحد‌ها بر اساس بازدید و پایش کارشناسی و نمونه برداری و سنجش آلاینده‌های خروجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: از بازدید و پایش‌ها 458 مورد منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شده است.

به گزارش روابط عمومی، وی افزود: اخطاری که محیط زیست به واحد‌های صنعتی می‌دهد، به علت رعایت نکردن استاندارد‌های زیست محیطی است و واحد‌های صنعتی ملزم به رفع آلودگی ها هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: پس از صدور اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی را برای رفع آلودگی مشخص می‌کنیم و اگر در مقطع زمانی مشخص شده آلودگی برطرف نشد برابر دستور العمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته و ملزم به پرداخت یک در صد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی است.

 

تعطیلی کارخانه آلاینده تولید کود شیمیایی در اشکذر

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشکذر از تعطیلی بخش آلاینده کارخانه تولید کود شیمیایی در آن شهرستان اشکذر خبر داد.

با عنایت به ادامه روند آلودگی یک واحد تولید کود شیمیایی واقع در منطقه صنعتی نیکو در شهرستان اشکذر و عدم رفع آلودگی در مهلت تعیین شده، با اخذ دستور مقام قضایی نسبت به تعطیلی بخش آلاینده اقدام شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه