English

علیرضا ایزدی؛

کاهش حجم ورودی پرونده به دادگاه با فعالیت شوراهای حل اختلاف بهاباد

رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: از مهم‌ترین اهداف ایجاد شوراهای حل اختلاف، کاهش مراجعات مردم به دادگاه‌، رفع اختلافات محلی و همچنین رسیدگی به مواردی که ماهیت قضائی ندارند، است.

کاهش حجم ورودی پرونده به دادگاه با فعالیت شوراهای حل اختلاف بهاباد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علیرضا ایزدی رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده ها، 85 درصد از پرونده های ارجاعی در این  شهرستان منجر به صلح و سازش شده است.

وی در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف صلحی آسفیج و بنستان بیان داشت: از مهم‌ترین اهداف ایجاد شوراهای حل اختلاف، کاهش مراجعات مردم به دادگاه‌، رفع اختلافات محلی و همچنین رسیدگی به مواردی که ماهیت قضائی ندارند، است.

این مقام قضایی افزود: با کنترل ورودی پرونده ها علاوه بر ارتقاء کیفیت رسیدگی به پرونده ها و تکریم ارباب رجوع، می توان فرهنگ صلح و سازش را در جامعه افزایش داد.

وی با بیان اینکه حل و فصل پرونده با صلح و سازش باید در اولویت باشد، تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش در بدو ورود پرونده بین طرفین دعوی، کاهش اطاله دادرسی و پیشگیری از طرح دعواهای دیگر در پی دارد.

ایزدی ضمن تاکید استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان محلی اظهار داشت: ظرفیت افراد معین و معتمد محلات نقش به سزایی در تحقق هدف صلح و سازش دارد که باید از این ظرفیت بی بدیل بهره گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش مضاعف و بی منت از ویژگی های های بارز اعضای شورای حل اختلاف بوده ابراز کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف با تلاشهای زیاد خود در احیا فرهنگ صلح و سازش علاوه بر اجر معنوی، روحیه گذشت و ایثار را در بین مردم ترویج می کنند.

لازم به ذکر است: در پایان این جلسه رئیس حوزه قضایی بهاباد از زحمات اعضای شوراهای حل اختلاف صلحی تقدیر و تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه