English

حجت الاسلام علی مصباح یزدی؛

تواضع علمی، توکل و توسل کم نظیر از مشخصات مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی بود

فرزند مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در نشست با طلاب یزد به بیان ابعاد شخصیتی و علمی مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی پرداخت و گفت: ابعاد علمی ایشان در رشته های مختلف مربوط به علوم اسلامی سرآمد بود به طوری که این مرحوم فقیه و مفسر بزرگ قرآن، مربی و معلم اخلاق و فیلسوفی نظریه پرداز در فلسفه های اسلامی و مضاف اسلامی و نوآوری در رشته های علوم انسانی بود.

تواضع علمی، توکل و توسل کم نظیر از مشخصات مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، نشست مجازی طلاب استان یزد با حضور حجت الاسلام علی مصباح یزدی فرزند ارشد مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد و حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

حجت الاسلام علی مصباح یزدی در این نشست به بیان ابعاد شخصیتی و علمی مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی پرداخت و گفت: ابعاد علمی ایشان در رشته های مختلف مربوط به علوم اسلامی سرآمد بود به طوری که مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی فقیه و مفسر بزرگ قرآن، مربی و معلم اخلاق و فیلسوفی نظریه پرداز در فلسفه های اسلامی و مضاف اسلامی و نوآوری در رشته های علوم انسانی بود.

وی افزود: از ابتکارات این مرد بزرگ توسعه و اسلامی سازی علوم انسانی و وارد کردن طلاب و روش اجتهادی برای بررسی علوم انسانی در حوزه های علوم دینی بود.

مصباح یزدی گفت: انقلاب اسلامی که امروز سالگرد شروع آن (حرکت مردم قم در 19 دی ماه1356) را گرامی می داریم انقلاب فرهنگی بود و به پشتوانه فرهنگ این مردم به بار نشست، این حرکت مردم صرفا حرکت منطقه ای و احساسی نبود و به پشتوانه فکر و فرهنگ بود و کسانی که این حرکت را پایه گذاری کردند در ایجاد و تداوم انقلاب نقش موثر داشتند.

وی در ادامه به دیدارها و سخنرانی های رو در روی مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی اشاره کرد و افزود: ایشان دیدار های زیادی با اقشار مختلف از طلاب علوم دینی که به صورت درس رسمی بود و جلسات پرسش و پاسخ و تدریس با دانشجویان و سخنرانی با اقشار مختلف در شهرهای مختلف حتی دیدارهایی با اندیشمندان کشورهای مختلف داشتند و تفکر ناب انقلابی و دینی را با بیان مستدل ارائه می کردند.

وی در ادامه به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله مصباح یزدی اشاره و تصریح کرد: علاوه بر تلاش علمی در بخش دیگر زندگی ایشان باید به ویژگی های خود سازی و ویژگی های خلقی و تهذیب نفس اشاره کرد به طوری همه همراهان و دانشجویان ایشان از نظر ویژگی های اخلاقی ایشان را از نظر تواضع علمی و توکل و توسل کم نظیر می دانند ضمن اینکه توصیه ایشان به اطرافیان غالبا توصیه برای اخلاص و کار برای خدا بود.

مصباح یزدی به زندگی مبارزاتی مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با دستگاه ستم شاهی به عنوان یکی از مبارزان طراز اول و همکاری با گروه های انقلابی اسلامی اشاره و بیان کرد: ایشان مستقیما اخبار و اطلاعات کشور و جهان را رصد می کردند و بریده جراید اخبار مرتبط را تحلیل کرده بر اساس آن نشریاتی منتشر می کردند با اینکه در آن زمان هم از نظر امکانات مادی و مضیقه هایی که حکومت ایجاد می کرد برای فعالیت سیاسی کار آسانی نبود.

وی گفت: مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی بعد از پیروز انقلاب همواره حامی انقلاب و رهبر انقلاب بودند دغدغه ایشان حمایت از ولایت فقیه و شخص ولی فقیه بود و یکی از مهمترین نقطه هدف دشمن را ولایت فقیه می دانستند و نقطه تفکیک حکومت ایران با سایر حکومت ها را وجود ولایت فقیه عنوان می کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه