English

اداره کل تبلیغات اسلامی یزد؛

نشست مجازی بصیرت فاطمی به مناسبت ۹ دی در یزد برگزار شد

نشست مجازی بصیرت فاطمی به همت موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین(ع) و امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی یزد که به صورت زنده در ساعت ۱۸ تا ۱۹ امشب به مناسبت سالروز یوم الله ۹ دی برگزار شد.

نشست مجازی بصیرت فاطمی به مناسبت 9 دی در یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در نشست مجازی بصیرت فاطمی به همت موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران  امام حسین(ع) و امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی یزد که به صورت زنده در ساعت ۱۸ تا ۱۹ امشب به مناسبت سالروز یوم الله ۹ دی برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات با موضوع بصیرت اظهارداشت: آموزه های اسلامی نشان می دهد که فرد بصیر در مقابل حوادث و اتفاقات سریع تصمیم نمی گیرد و نسبت به تمام اتفاقات جوانب کار را هم در نظر می گیرد.

وی در تعریف انسان بصیر گفت: انسان بصیر خوب تدبر می کند و بهترین تصمیم را می گیرد که مورد رضای خدا باشد و بصیر بودن به علم کافی نیست و برخی در طول تاریخ به ظاهرعالم بودند در حالی که از علم خود استفاده نکردند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: در زمان فعلی می بینیم که برخی سالیان سال در سفره اهل بیت و حوزه علمیه و دانشگاه ها حضور داشتند و در یک چشم به هم زدن از قطار انقلاب پیاده شدند و در امتحان الهی موفق نشدند و گاهی افرادی سوادی  و پست و مقامی ندارد ولی فهمی از یک اتفاق دارند زیرا در مسیر اهل بیت قدم بر می دارد.

حجت الاسلام نجیمی خاطر نشان کرد: همیشه بصیرت به علم نیست  بلکه روشنی دل و نوری است که خداوند در قلب انسان می گذارد و نسان بدون بصیرت با توجه به داشته هایی که دارند فهم از مسئله را ندارند و هم خودشون از مسیر خارج می شوند و هم دیگران را خارج می کنند.

وی با اشاره به روایتی از امیر المؤمینی علی علیه السلام اظهار داشت: آدم بصیر کسی است که وقتی چیزی را می شنود سریع تصمیم نمی گیرد در حالی که در برخی جریانات سیاسی بعضی افراد تحت احساسات قرار می گیرند و از حوادث گذشته و دهه های قبلی انقلاب و برخی اشخاص عبرت نمی گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به وجود طلحه و زبیر ها از صدر اسلام تا کنون گفت: افرادی با وجود این که رهبر انقلاب و امام راحل راه را به آن ها نشان دادند ولی روی لجبازی  می کنند و بر نادانی خود پافشاری کردند و مسیر روشن را طی نکردند.

حجت الاسلام نجیمی ابراز کرد: آنقدر بحث بصیرت مهم است که خیلی وقت ها افراد خوب هم از قافله عقب می مانند و ما باید بصیرت و روشنی دل را از خدابخواهیم به ویژه در فتنه ها که شناخت حق و باطل مشکل است.

وی افزود: خیلی ها در مصادیق و در حوزه دشمن شناسی قدرت تشخیص ندارند و به توصیه قرآن که می فرماید: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚوَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ برعکس عمل می کنند و جای کفار و رحماء را عوض می کنند و مؤمنان را با زبان و قلم و ابزار خود می رنجانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد یکی از مصادیق بصیرت را شهدای کربلا نام برد و افزود: نافع بن هلال یکی از شهدای کربلا در شب عاشورا می گوید اگر ما در خیمه اباعبدالله هستیم به خاطر نیت های ما برای رضای خدا و  بصیرت ما هست که به برکت اهل بیت در سینه ما قرار داده اند.

حجت الاسلام نجیمی ابراز کرد: ممکن است به دلیل بی بصیرتی تا شب عاشورا هم  فردی باشد ولی به سمت امام حسین علیه السلام نرود و در شأن یاران امام حسین(ع) از جمله حضرت عباس (ع) آمده که بصیرت ایشان زبانزد بود و عمیق ترین بصیرت را به امام زمان خودش داشت.

وی خاطر نشان کرد: کسی که بصیرت نداشته باشد به دشمن خود گرا می دهد و او را نسبت به مشکلات داخل کشور آگاه می کند و جبهه استکبار را نسبت به از بین بردن مملکت امیدوار می کند و در واقع دشمن شاد کن هست و مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد تصریح کرد: برخی به جای توکل به خدا به کدخدا توکل می کنند که نشانه بی بصیرتی است و به جای این که نصیحت دلسوزان نظام اسلامی را بشنوند دل در گرو و در اختیار رسانه های بیگانه دارند که برای نابودی انقلاب و اسلام و تشیع قسم خورده اند.

حجت الاسلام نجیمی ابراز کرد: گاهی دست دادن با دشمن دل مستضعفان مسلمان و دوستداران انقلاب اسلامی را می لرزاند و قلب مؤمنین را نسبت به آرمان های اسلام خالی می کند و این انسان های بی بصیرت به جای گفتن هیهات من الذله شعار نه غزه نه لبنان سر می دهند.

وی تصریح کرد: انسان بی بصیرت دم از ولایت می زند در حالی که سر سفره معاویه می نشیند و شهدا را کشته می خواند و باید بدانیم که داشتن بصیرت نوری است که خدا در قلب انسان وارد می کند و به ارتباط با خدا و رزق حلال بر می گردد.

برپایه این گزارش، نشست مجازی بصیرت فاطمی به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین علیه السلام یزد و پژوهشکده حکمت وابسته به این مرکز آموزش عالی و با همکاری امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی که با مجازی جمعی حضور بانوان طلبه و اعضای جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی تبلیغات اسلامی استان به صورت زنده با پخش مستقیم سخنرانی حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه