English

استاندار کرمانشاه:

مرزهای کرمانشاه توانمند شوند، تبدیل به قطب مهم صادرات در کشور می‌شویم

هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان کرمانشاه با حضور رئیس قوه قضاییه گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد از صادرات به کشور عراق از مرزهای کرمانشاه صورت میگیرد و روزانه تا دو هزار کامیون از این مرزها کالا صادر می شود که امیدواریم با بهبود زیرساخت ها آمار صادرات افزایش پیدا کند.

مرزهای کرمانشاه توانمند شوند، تبدیل به قطب مهم صادرات در کشور می‌شویم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه در صورت آماده سازی زیرساخت مرزهای کرمانشاه، سالانه تا 4 میلیارد دلار صادرات صورت می گیرد، ابراز داشت: یکی از بزرگترین مشکلات در مرزهای استان کرمانشاه، ضعف زیرساخت‌ها است که اگر بهبود پیدا کند، می توانیم سالانه تا چهار میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

وی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده طی چندسال اخیر برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تدوین سند اشتغال، اقتصاد مقاومتی و سند آمایش از جمله این کارها بود که باعث شد جلوی نرخ رشد بیکاری استان گرفته شود و علیرغم اینکه سالانه 7500 نفر جویای کار وارد بازار کار کرمانشاه می شود، اما کاهش نرخ بیکاری استان را در سال 1398 تا 15.98 درصد بدنبال داشت.

وی با بیان اینکه برنامه داریم سالانه سه درصد از نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم، افزود: به ازاء هر یک درصد کاهش نرخ بیکاری باید هشت هزار شغل ایجاد کنیم و سالانه 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام گیرد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش درخواست هایی را هم از رئیس قوه قضائیه داشت و به مشکل کولبری در مرزهای کرمانشاه اشاره کرد و گفت: حدود 25 هزار خانواده با 85 هزار جمعیت به عنوان مرزداران واقعی در مرزهای کرمانشاه هستند، اما متاسفانه تاکنون سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای توسعه گرا در این مناطق بسیار کم اتفاق افتاده که این منجر به بیکاری و بحث کولبری شده است.

وی افزود: علیرغم اینکه دولت مصوبه توسعه شرق و غرب را دارد و مشوق های بسیار خوبی در نظر گرفته، اما هنوز اجرایی نشده که این یکی از چالش هایی است که در استان داریم.

مقام عالی استان با بیان اینکه طرح ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت  نظام مطرح است، گفت: اگر این منطقه تصویب شود مزیت های زیادی برای استان خواهد داشت و می تواند به جبران عقب ماندگی مرزهای غربی ما کمک کند.

وی به مسئله راه آهن غرب کشور هم اشاره کرد و گفت:  این مسیر ریلی نه به خاطر کرمانشاه بلکه یک ضرورت ملی است، چراکه کرمانشاه را به عراق وصل می کند و نیازمند این است که حاکمیت آن را تعیین تکلیف کند.

بازوند همچنین از قطار شهری کرمانشاه به عنوان یک دغدغه برای مردم استان یاد کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهیم که نه دولت توانایی پرداخت آن را دارد و نه شهرداری، بنابراین درخواست داریم از محل تسهیلات بانکی به شهرداری کمک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه