English

اعضای بدن خانم ۴۰ ساله مرگ مغزی در قم اهدا شد

مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی قم از اهدای اعضای بدن خانم 40 ساله مرگ مغزی در قم خبرداد.

اعضای بدن خانم ۴۰ ساله مرگ مغزی در قم اهدا شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، ولی‌الله صمدی در این زمینه افزود: این بیمار دوازدهمین مورد اهدای عضو ماندگار در سال جاری از استان قم است که به علت حادثه رانندگی در بخش قلب بیمارستان شهید بهشتی بستری بود.

وی اضافه کرد: با رضایت خانواده ایثارگر آن مرحوم، اهداء اعضا و نسوج وی به چندین بیمار بدحال که در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان بودند، زندگی دوباره بخشید.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۴ مورد برای پیوند اعضای بدنشان به بیماران نیازمند اهدای عضو از استان قم به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شدند.

صمدی با بیان این‌که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مرگ مغزی وجود ندارد، گفت: به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

وی ادامه داد: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌ها مثل پوست، قرنیه، استخوان، پاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا نماید.

وی بیان کرد: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی ازجمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین هر اهداکننده می‌تواند با اهدای دریچه قلب، رگ، تاندون‌ها، عضلات، استخوان، نسوج و بافت، زندگی یک تا ۵۳ بیمار را بهبود ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که مرگ مغزی بیماری اعلام می‌شود، می‌توان بیمار را با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی حداکثر تا ۱۲ روز نگهداری نمود، ولی در این مدت ارگان‌های حیاتی زیست پذیری خود را از دست می‌دهند و قابلیت فعالیت و توانایی ارگان‌ها ضعیف می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که پیوند کلیه بیشترین نیاز بیماران در لیست انتظار است،‌ ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نفر در سطح کشور به دلیل نارسایی‌های کلیوی دیالیز می‌شوند و در لیست بیماران نیازمند پیوند کلیه قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه