English

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان؛

باید سبک زندگی مقابله با کرونا را حفظ کنیم

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اشاره به اینکه امروز یک مورد مرگ و 14 مورد بستری داشته ایم، گفت: باید سبک زندگی مقابله با کرونا را حفظ کنیم

باید سبک زندگی مقابله با کرونا را حفظ کنیم

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منوچهر کرمی،  معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اشاره به اینکه باید سبک زندگی مقابله با کرونا را حفظ کنیم، گفت: خوشبختانه پس از موج بزرگ اپیدمی کروناویروس با مجموعه اقداماتی مانند اعمال محدودیت‌ها، همراهی اصناف و مردم که از آبان ماه آغاز شد، تعداد موارد مثبت بستری در بیمارستان‌های استان از ۱۲۰۰ نفر به ۳۲۰ تا ۳۳۰ نفر رسیده ‌است.

وی افزود: در حال حاضر شرایط مناسبی به لحاظ وضعیت کرونایی داریم اما چون ماهیت این اپیدمی پیش‌رونده است، هر بار می‌تواند موج جدیدی ایجاد کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا تصریح کرد: اگر واقعاً پروتکل‌های مقابله با کرونا جدی گرفته شود، شرایط مناسبی در استان خواهیم داشت و آمار مبتلایان کمتر خواهد شد.

وی در رابطه با طرح شهید قاسم سلیمانی توضیح داد: در این طرح استراتژی ما این است که آمار و اعداد مراجعات سرپایی از طریق تست نزدیکان بیماران بالا برود تا بتوانیم موارد بستری و مرگ را کاهش دهیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خاطرنشان کرد: امروز -سه شنبه ۹ دی ماه- فقط یک مورد مرگ و ۱۴ مورد بستری ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان همدان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نباید از سبک زندگی مقابله با کرونا غافل شویم، توضیح داد: این سبک زندگی شامل ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی، سیستم‌های نوبت دهی و کسب و کار الکترونیک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تغییر الگوی خرید کردن است.

کرمی در پایان خطاب به مردم اظهار کرد: باید هوشمندانه کرونا را مدیریت کنیم یعنی با شستشو دست‌ها، باز گذاشتن پنجره به ویژه در ادارات و تهویه مناسب، حفظ فاصله اجتماعی و دریافت خدمات غیرحضوری از خود مراقبت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه