English

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

محرومیت زدایی و توجه به آموزش در مناطق محروم بخشی از رسالت نهضت سوادآموزی است

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: محرومیت زدایی و توجه به آموزش در مناطق محروم و روستایی بخشی از رسالت نهضت سوادآموزی است.

محرومیت زدایی و توجه به آموزش در مناطق محروم بخشی از رسالت نهضت سوادآموزی است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ابتدا به اهم فعالیت‌های نهضت سواد آموزی استان قم اشاره کرد و اظهار داشت:با فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی امام خمینی(ره)،  نخستین دفتر رسمی نهضت سواد آموزی از دفتر ایشان آغاز به کار کرد.

وی به دریافت 6 نشان بین الملل توسط نهضت سواداموری کشور اشاره نمود و افزود: کارگاه های تخصصی مختلفی چون آموزش کار با رایانه در کنار فعالیت های سواد خواندن و نوشتن ارائه می گردد.

وی تصریح کرد: محرومیت زدایی و توجه به آموزش در مناطق محروم و روستایی بخشی از رسالت نهضت سوادآموزی است.

حجت الاسلام قاسمی نیا بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان قم، سوادآموزی اتباع و مهاجرین غیر ایرانی از دیگر عرصه‌های فعالیتی این اداره به شمار می‌رود.

وی سوادآموزی زندانیان، خانواده های ایشان و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر رسالت های نهضت سوادآموزی عنوان کرد و عنوان کرد: استان قم در 41 سال فعالیت اداره نهضت موفق به کسب 47 عنوان برتر در میان استان های کشور شده است.

وی با بیان این که هم اکنون بالغ بر 150 چهره موفق سوادآموزی استان موفق به کسب سطوح عالی دانشی شده در دانشگاه ها تدریس می کنند گفت: تهیه و تولید 35 مستند و کلیپ تلویزیونی و 500 برنامه آموزشی و تشکیل 160 شورای پشتبانی آموزشی از دیگر اقدامات نهضت سوادآموزی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام قاسمی نیا با بیان این که 550 فیلم آموزشی در قالب 6500 دقیقه آماده و تدوین شده است، اظهار داشت: حدود 85 درصد شرکت کنندگان در کلاس‌های سواد آموزی را زنان و دختران تشکیل می دهند. 75 درصد شرکت کنندگان در گروه سنی 30 تا 49 سالگی حضور دارند.

وی با تأکید بر این که یک بیسواد نیز برای استان قم زیاد است اظهار داشت: استان قم مفتخر است که از 179 شهید خانواده بزرگ سوادآموزی کشور 5 شهید را تقدیم اسلام و وطن نموده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه