English

یکی از وظایف ائمه جمعه ایراد خطبه های به روز است/تشکیل بانک اطلاعاتی روحانیون استان کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به وظایف ائمه جمعه اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف ائمه جمعه در استان کردستان ایراد سخنرانی های به روز است.

یکی از وظایف ائمه جمعه ایراد خطبه های به روز است/تشکیل بانک اطلاعاتی روحانیون استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز  یکشنبه در دیدار با ائمه جمعه استان کردستان اظهار کرد: بنای ما به عنوان نماینده ولی فقیه در استان، ایجاد تحول است و امیدوارم که با برنامه‌ریزی درست به اهداف برسیم.

وی تصریح کرد: اولین ماموریت که رهبر معظم انقلاب به بنده داده‌اند تکریم علمای دین است و در این موضوع تفاوتی بین روحانیون شیعه و سنی قائل نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: امیدوارم با فرصتی که ائمه روحانیون از علمای اهل سنت و تشیع به بنده  می‌دهید بتوانیم به حرف‌هایی که می‌زنیم جامه عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با مسائل مالی و دغدغه روحانیون در این خصوص هم به عنوان یک مطالبه واقعی و به حق سامان دادن به وضعیت اقتصادی و معیشتی روحانیون و طلاب و در راس آن ائمه جمعه در اولویت کاری ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: قطعا توجه به رفع دغدغه‌های معیشتی جامعه و خاصتا روحانیون به عنوان یک مسئله مهم دغدغه اصلی بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف زمینه تحقق آن در کل کشور و استان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: تبیین مسائل دینی و اعتقادی، تبیین مسائل سیاسی و خدمت‌گذاری و غم‌گساری مردم سه وظیفه مشخص و اصلی جامعه روحانیت از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام پورذهبی اظهار کرد: امورات و مدیریت‌ها به دست افراد خود واگذار می‌شود و انتخاب حجت‌الاسلام عسگری به عنوان سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در همین راستا صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در کردستان داشتن مهارت را لازمه ایجاد تحول در هر حوزه‌ای دانست و اضافه کرد: اگر می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم، باید از مهارت‌های خوبی برخوردار باشیم و این وقتی ظهور می‌کند که در منطقه خود مرجع باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مردمی‌بودن و با مردم بودن از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید مورد توجه امامان جمعه قرار گیرد یعنی درب خانه امام جمعه همواره به روی مردم باز باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: رایزنی و پیگیری‌های لازم برای بهره‌مندی بیشتر روحانیون از تریبون صدا و سیما در استان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام پورذهبی در ادامه تاکید کرد: روحانیون ما باید گره‌گشا باشند و گره‌های علمی، اقتصادی، دینی و سایر مسائل جامعه توسط روحانیون باز شود.

وی خطبه‌های به‌روز را مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه دانست و عنوان کرد: خطبه‌ها باید برای مردم قابل فهم باشد و مسائل روز تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: ارتباط با علمای شهر و روستا از دیگر اولویت‌هایی است که باید ائمه جمعه استان مد نظر قرار دهند و در این راستا روستاها مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌های سه نفره در شهرستان‌ها با عضویت امام جمعه، مدیر مرکز و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل بانک اطلاعاتی کامل از روحانیون سطح استان شامل توان، ظرفیت، میزان تاثیرگذاری و تلاش و همچنین مشکلات آنان ضروری است تا براساس این داده‌ها خدمات بهتری به آنان ارائه کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: رسیدگی به مساجد، علما و مسائل دینی اولویت ائمه جمعه استان باشد و ما نیز در حد توان و بضاعت حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: سعی خواهیم کرد مبلغی به عنوان تنخواه به دفاتر امامان جمعه استان اختصاص دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: ارتقای وضعیت روحانیون از برنامه‌های در دست اقدام مرکز بزرگ است و در این راستا جلساتی هم برگزار شده است‌.

حجت الاسلام پورذهبی در پایان خاطرنشان کرد:  از ائمه جمعه استان انتظار داریم در جلسات آتی، مسائل مهم و نیاز استان مطرح شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه