English

اجرای نیت یک وقف قدیمی در کهک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مسئول اوقاف کهک گفت: روضه‌خوانی شب‌های جمعه بر اساس نیت واقف و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در موقوفه عربشاهی برگزار می‌شود.

اجرای نیت یک وقف قدیمی در کهک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام علی عزیزی با اشاره به وجود موقوفه عربشاهی در بخش کهک اظهار کرد: سعدالحکمای عربشاهی، حکیم و طبیب اواخر دوره قاجار بود که بعد از تحصیل در اروپا، راهی ایران شد و مسئولیت‌هایی در سطح کشور داشت و سپس به عنوان مسئول بهداشت قم منصوب شد.

وی افزود: این مدیر توانمند بعد از بازنشستگی، راهی کهک شد و مسئولیت بهداشت این بخش را بر عهده گرفت؛ بر اساس اسناد بجا مانده از آن دوران و گفته‌های شاهدان، او فردی خیراندیش و نیکوکار بود و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد.

مسئول اوقاف و امور خیریه کهک با بیان اینکه موقوفه عربشاهی که مقبره خانوادگی او هم در همین موقوفه قرار دارد دارای درآمدهای خوبی است گفت: این وقف دارای چند نیت از جمله قرائت روزانه قرآن، روضه‌خوانی هفتگی شب‌های جمعه برای امام حسین(ع)، مراسم دهه اول ماه محرم و اطعام عمومی و به صوت ویژه‌تر در روز عاشورای حسینی است.

وی ادامه داد: از دیگر نیت‌های موقوفه عربشاهی، پذیرایی شایسته از مسافرانی است که به کهک می‌آیند که در حال حاضر این امر در کنار دیگر نیت‌ها مورد توجه قرار دارد.

عزیزی خاطرنشان کرد: بعد از درگذشت متولی، اداره اوقاف کهک این مسئولیت را بر عهده گرفت و با توجه به لزوم تکریم شایسته‌تر مردم، اقدامات عمرانی را در اولویت قرار دارد تا این مکان به جای بهتری برای استراحت و پذیرایی از عموم تبدیل شود.

مسئول اوقاف و امور خیریه کهک با اشاره به همه‌گیری کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد: چندین هفته مراسم روضه‌خوانی و قرائت قرآن به صورت کاملا محدود و گاه با حضور یک یا دو نفر انجام می‌شد ولی با توجه به اینکه نیت واقف انجام این امور بوده، از هفته گذشته و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، مراسم روضه‌خوانی با دعوت هدفمند و محدود از اقشار مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: هفته گذشته این مراسم با حضور جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد و سعی کردیم تمام دستورالعمل‌ها از جمله فاصله مناسب، استفاده از ماسک و ... رعایت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه