English

محمدرضا پاکدل؛

یزد در شاخص دسترسی مردم به زیرساخت ارتباطی و اینترنت رتبه دوم را دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد با اشاره به شاخص های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یزد در توسعه شبکه آی تی رتبه سوم کشور را دارد و این در حالی است که تراکم جمعیت در یزد کم است همچنین در شاخص دسترسی به عنوان یک شاخص دیگر در توسعه آی تی، یزد رتبه دوم کشور را دارد و یعنی مردم استان یزد از زیرساخت های ارتباطی خوبی برخوردار هستند.

یزد در شاخص دسترسی مردم به زیرساخت ارتباطی و اینترنت رتبه دوم را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد گفت: اقتصاد دیجیتال در کل دنیا یک پتانسیل محسوب می شود و استان یزد هم در کشور ظرفیت بسیار خوب و بالایی در اقتصاد دیجیتال دارد.

وی با مقایسه اینکه سال ۹۶ نرخ رشد ارزش افزوده آی سی تی ۴ و نیم درصد و اقتصاد دیجیتال ۱۴ و نیم درصد رشد داشته، گفت: به کار گیری اقتصاد دیجیتال در یزد و کشور بسیار به صرفه و دارای ارزش افزوده خواهد بود لذا حرکت به این سمت ضرورت دارد.

وی با اشاره به شاخص های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یزد در توسعه شبکه آی تی رتبه سوم کشور را دارد و این در حالی است که تراکم جمعیت در یزد کم است و این نشان دهنده موفقیت  در امر توسعه آی تی در فضایی با تراکم کم و وسعت زیاد است.

پاکدل افزود: در شاخص دسترسی به عنوان یک شاخص دیگر در توسعه آی تی، یزد رتبه دوم کشور را دارد و یعنی مردم استان یزد از زیرساخت های ارتباطی خوبی برخوردار هستند.

وی به شاخص مهارت اشاره کرد و گفت: در مهارت استفاده مردم از آی سی تی، استان یزد رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه دسترسی در استان یزد، به اذای هر صد نفر ۱۵۰ سیمکارت وجود دارد و در آمار خانواده های دارای کامپیوتر، استان یزد رتبه اول را در کشور داردبه طوری ۸۱ درصد مردم در یزد به این امکانات دسترسی دارند و این میزان در کشور ۶۱ درصد است و نشان دهنده عملکرد خوب نظام صنفی رایانه ای یزد است.

رتبه ۱۱ یزد در شاخص دسترسی بانوان به فناوری اطلاعات و ارتباطات

پاکدل در بحث شکاف جنسیتی در خصوص استفاده از امکانات آی سی تی و فناوری اطلاعات بیان کرد: استان یزد رتبه ۱۱ استفاده بانوان از فناوری اطلاعات را داراست.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ گیگابایت بر ثانیه پهنای ورودی باند به استان یزد است که در اوج مصرف ۹۸ گیگابایت بر ثانیه مصرف می شود.

وی افزود: آذر ماه سال ۹۸ رشد دو نیم برابری مصرف استان یزد از اینترنت را شاهد بودیم که ناشی از کرونا و آموزش مجازی، رواج  کسب و کار های مجازی، استفاده از شبکه های اجتماعی، دور کاری و سرگرمی بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت افزایش پهنای باند اینترنت استان را تا۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه داریم، افزود: در حال حاضر اکثر جاده های استان یزد به اینترنت متصل هستند.

 پاکدل با بیان اینکه معتقدیم توسعه اینترنت در روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی است و باید شکل بگیرد، گفت: خدمات ما به روستاها براساس تعداد جمعیت و خانوار است، تاکنون ۱۱۲۷ روستا در استان یزد ثبت شده و ما موظف هستیم به روستاهای بالای ۲۰ خانوار خدمت کامل بدهیم.

وی در خصوص تشعشعات دکل های اینترنت گفت: سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات متولی پیمایش میزان تشعشعات دکل آنتن های اینترنت هستند و اگر عدد ۱۰ خطرناک است تشعشعات آنتن های ما زیر یک است لذا هیچ خطری ندارد.

پاکدل  با بیان اینکه ۹۹ درصد مردم استان یزد دسترسی کامل به اینترنت دارند، گفت: چرا تصور می شود همه امور را باید به صورت حضوری و یا در پیشخوان دولت انجام داد در حالی که تمام انجام خدمات سامانه سجام با گوشی تلفن همراه امکان پذیر است و در روستاها هم امکان پذیر است.

وی از ادارات خواست تمام اقدامات الکترونیک و خدمات غیر حضوری با اطلاع مردم برسانند و افزود: در دولت الکترونیک مصوب کردیم ادارات بر انجام خدمات الکترونیک حساس باشند و اجرا و اطلاع رسانی به طور کامل انجام شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد با اعلام اینکه نرخ اینترنت تغییر نکرده و کم فروشی اپراتورها و گرانفروشی ها به شدت نظارت می شود و پاسخگوی شکایت های مردم با شماره تلفن ۱۹۵ هستیم، بیان کرد: ۸ اپراتوراینترنت  در استان یزد فعال دارند که این تعداد در سطح منطقه مرکزی کشور ۱۳ و در کل کشور ۱۷ اپراتور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه