English

شهردار میبد در دیدار با معصومه ابتکار:

فروش مجازی زیلو و صنایع دستی میبد در حال برنامه ریزی است

شهردار میبد با بیان اینکه میبد در سال 97 به عنوان شهر جهانی زیلو شناخته شد تصریح کرد: فروش مجازی و مارکتینگ این محصول صنایع دستی میبد در حال برنامه ریزی است.

فروش مجازی زیلو و صنایع دستی میبد در حال برنامه ریزی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علیرضا نقوی شهردار میبد در دیدار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: افتخار ما این است که برند شهر میبد، خورشید خانم است از 4 هزار سال پیش این طرح در سفالینه ها به کار رفته است. خورشید خانم در جشنواره 1971 مونیخ آلمان توانست مقام نخست را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه میبد شهر جهانی زیلو نیز است تاکید کرد: قدمت زیلو به قبل از اسلام می رسد الیاف فرش سلامت از پنبه است. حسینیه امام خمینی(ره) و جماران با زیلویی که در میبد بافته می شود فرش شده است.

نقوی با بیان اینکه میبد در سال 97 به عنوان شهر جهانی زیلو شناخته شد تصریح کرد: فروش مجازی و مارکتینگ این محصول صنایع دستی میبد در حال برنامه ریزی است.

وی هدف از برگزاری این نشست را حمایت از بانوان دانست و گفت: برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای بانوان در این مدت برگزار کرده ایم و از جمله برگزاری سلسله نشست های خوشبختی آموختنی است که با حضور کارشناسان مجربی از کشور و استان و جهت حمایت از بانوان برنامه ریزی و برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، نقوی اضافه نمود: بخش زیادی از احیای هنر زیلوبافی به برکت همت بانوان بوده است. دعوت می کنیم به میبد سفر کنید و از نزدیک از کارگاه‌ها زیلوبافی بازدید داشته باشید پس از جهانی شدن زیلو 10 زیلوباف جوان و نوجوان روشندل در میبد آموزش دیده اند.

شهردار میبد با اشاره به اینکه میبد شهر سفال نیز می باشد خاطرنشان کرد: در زمینه سفال میبد قرار است مابین میبد و شهر فان تسای ایتالیا تفاهم خواهرخوانندگی بسته شود.

اولویت شهرداری میبد؛ ایجاد فضای فرهنگی، ورزشی و علمی بانوان

وی ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی و علمی برای بانوان را از اولویت های شهرداری میبد برشمرد و بیان کرد: اولین کتابخانه و مرکز تخصصی ویژه بانوان را در استان در حال ساخت و راه اندازی داریم. همچنین باغ بانوان و باغ سلامت بانو نیز طراحی و تدوین شده است.

نقوی با اشاره به اینکه میبد اخیراً به شهرهای دوست دار کودک پیوسته است گفت: پنج شنبه با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، کلینک حقوق کودک در میبد افتتاح می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری میبد با مصوبه شورای شهر مرکز حفاظت و صیانت از خانواده را با کمک دادگستری راه اندازی کرده است که کمک و مشاوره های خوبی به خانواده هایی که دچار مشکل شده اند قبل از ورود به دادگاه می کند و باعث کاهش پرونده های طلاق در شهرستان شده است.

در این نشست فلاح عضو شورای اسلامی شهر میبد به بیان مسائل و دغدغه های بانوان شهر میبد پرداخت و در جهت اجرای اولین کتابخانه اختصاصی و تخصصی بانوان در استان یزد و احداث باغ بانوان شماره 2 و خواهان حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه