English

ایجاد نمایشگاه مجازی دائمی فناوری در استان اردبیل

بیست و یکمین نمایشگاه مجازی پژوهش، فناوری و فن بازار استان که همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز به همت پارک علم و فناوری استان برگزار شده بود، با معرفی و تجلیل فناوران برتر به کار خود پایان داد.

ایجاد نمایشگاه مجازی دائمی فناوری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حبیب ابراهیم پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در حاشیه مراسم اختتامیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه این نمایشگاه برای اولین بار به صورت مجازی توسط پارک علم و فناوری استان اردبیل برگزار شد گفت: در این نمایشگاه ۱۱۵شرکت مشارکت داشتند که محصولات متنوع خود را جهت بازدید  علاقمندان عرضه کرده بودند.

وی اظهارکرد: در این نمایشگاه، نزدیک به ۱۵ سازمان دولتی استان و یک صد فناور مراکز رشد استانی شرکت داشتند که با تمهیدات برگزار کنندگان به نمایشگاه دائمی تبدیل شده که علاقمندان می توانند به صورت آنلاین از آن بازدید نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با یادآوری انتخاب 8 فناور برتر استان از بین نزدیک به 500 فناور فعال در حوزه علم و پژوهش گفت: در حاشیه این نمایشگاه از فناوران برتر استان که در حوزه های مختلف فعالیت داشتند، تجلیل شد که امیدواریم این تقدیر ها از فناوران برتر انگیزه ای باشد تا ا سایر فناوران استان، حوزه فعالیت های خود را توسعه داده و برای رسیدن به موفقیت های والا، انگیزه داشته باشند.

اقدامات پارک علم و فناوری شایسته تقدیر است

استاندار اردبیل نیز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش های شبانه روزی پارک علم و فناوری اردبیل در راه اندازی نمایشگاه مجازی در کوتاهترین زمان ممکن گفت: راه اندازی چنین نمایشگاهی در بستر اینترنت، فرصت مناسبی  برای عرضه دستاوردهای فناوران استان و همینطور محلی برای جذب سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه استان باشد.

اکبر بهنام جو با اشاره به آماده سازی زیر ساخت های لازم برای توسعه فناوری اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند که اغلب آنها در دو سال اخیر اضافه شده است.

وی افزود: اخذ مجوز برای هفت مرکز نوآوری در سال ۹۹ و افزایش تعداد مراکز رشد استانی، تعداد شرکت های دانش بنیان، تعداد شرکت های فناور و هسته های فناور در دو سال اخیر را  نشان از برنامه منظم و مدون پارک علم و فناوری اردببل و استقبال گسترده و وجود پتانسیل زیاد در استان می باشد

بهنام جو عملکرد پارک علم و فناوری در آماده سازی زیرساخت های لازم برای اقتصاد دانش بنیان استان را ستودنی دانست و گفت: امیدواریم با همان شتابی که برای توسعه این زیرساخت ها در سال ۹۸ و ۹۹ اقدام نموده اند بتوانند به روند رو به رشد خود در توسعه اقتصاد دانش بنیان استان ادامه دهند.

تجلیل از فناوران برتر سال ۹۹

در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان از ۸ فناور برتر استان در سال۹۹ تجلیل شد.

 در این مراسم، امید پورستار  از پارک علم و فناوری اردبیل، حمید قدیرزاده از مرکز رشد مشکین شهر، سودابه ابزاده از مرکز رشد پارک علم و فناوری اردبیل، یوسف جهاندیده از مرکز رشد تخصصی کشاورزی پارک علم و فناوری اردبیل، بهمن طاهری از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، محمود خروشی از مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان، وحید اصغری آذر از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و میلاد نعمتی از مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی، حائز رتبه های برتر شدند.

لازم به ذکر است در سایه تلاش های مسئولان پارک علم و فناوری استان اردبیل و بر اساس اظهارات مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، پارک علم و فناوری استان از نظرارائه طرح های پژوهشی در نمایشگاه هفته پژوهش طی سالهای 98 و 99 ، در بین استانهای کشور حائز رتبه های بالا شده است.

به طوری که پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان اردبیل در میزان ارائه طرح های پژوهشی در بیستمین نمایشگاه فناوری در سال 98 با ارائه 186 طرح، رتبه ششم کشور و در بیست و یکمین نمایشگاه که در سال 99 برگزارشد با ارائه 147 طرح، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی