English

معاون دادستان عمومی انقلاب یزد:

مراکز انتظامی یزد آسیب دیدگان فضای مجازی را به مرکز حامی معرفی کنند

معاون دادستان عمومی انقلاب یزد تصریح کرد: از مراکز انتظامی خواسته شده است تا در صورت مراجعه زنان و کودکان آسیب دیده آنان را به مرکز حامی رهنمون سازند تا به دور از هیاهو به آسیب های وارد شده رسیدگی شود.

مراکز انتظامی یزد آسیب دیدگان فضای مجازی را به مرکز حامی معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد نعیمی نژاد معاون دادستان عمومی انقلاب یزد در نشست با رؤسای کلانتری و پلیس های تخصصی، با بیان اینکه در حوزه جرایم و آسیب های فضای مجازی نمی توان با برخوردهای قضایی و سلبی به نتیجه رسید، اظهار داشت:  حفظ آبرو به عنوان یکی از ویژگی های اخلاقی در بین مردم یزد باعث شده است تا بسیاری از آسیب ها و تخلفات حوزه فضای مجازی نادیده گرفته شود.

معاون دادستان عمومی انقلاب یزد گفت: مرکز حامی با رعایت دقیق حریم خصوصی و حفظ کامل محرمانگی پذیرای زنان و کودکان آسیب دیده از فضای مجازی است.

وی افزود: در همین راستا مرکز حامی با هدف حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده از فضای مجازی به دور از اماکن قضایی، امنیتی و انتظامی با همکاری شهرداری راه اندازی گردید.

این مقام قضایی تصریح کرد: از مراکز انتظامی خواسته شده است تا در صورت مراجعه زنان و کودکان آسیب دیده آنان را به مرکز حامی رهنمون سازند تا به دور از هیاهو به آسیب های وارد شده رسیدگی شود.

وی گروه هدف مرکز حامی را زنان و کودکان ذکر کرد و بیان داشت: رسیدگی به چنین پرونده هایی در مراجع قضایی با یکسری از آسیب ها همراه است که مقرر گردیده تا وضعیت بزه دیدگان قبل از ورود به دستگاه قضایی در این مرکز مورد رسیدگی قرار گیرد.

سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی یزد گفت: متاسفانه بسیاری از ارازل و اوباش در فضای مجازی حضور فعالی دارند که از همین فضا می توان در جهت برخورد با آنان استفاده کرد.

وی از تهدید به افشای اسرار و هتک حیثیت به عنوان حربه اوباش فضای مجازی یاد کرد و اظهار داشت: مرکز حامی باید با ایجاد امید در دل افراد آسیب دیده و ارائه مشاوره به افراد بزه دیده، آنان را به زندگی امیدوار و از حیثیت بزه دیدگان صیانت نماید.

شایان ذکر است: دفتر حمایت از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی یزد تحت عنوان حامی با همکاری شهرداری یزد در فرهنگ سرای خانواده راه انداری شده که در این مرکز با حفظ محرمانگی، اطلاعات مراجعین در جهت احقاق حقوق افراد آسیب دیده اخذ و برخورد باخاطیان طبق فرایندهای قانونی صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی