English

دورهمی های خانوادگی، عامل افزایش ابتلا به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ارتباط 55 درصدی دورهمی های خانوادگی با موارد ابتلا به کرونا در هرمزگان خبر داد.

دورهمی های خانوادگی، عامل افزایش ابتلا به کرونا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته کرونا جان 2 هرمزگانی را گرفت و جمع جانباختگان ناشی از این بیماری در استان به ۹۵۳ نفر رسید، اظهار کرد: در هفته گذشته تعداد بیماران بستری در بخش‌های کووید ۱۷۶ نفر بودند که ۲۶ درصد کمتر از هفته ما قبل بود که دلیل آن را می‌توان بیمار یابی و قرنطینه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در هفته گذشته شمار آزمایش‌های کرونا به ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ مورد افزایش یافت، تصریح کرد: هم اکنون ۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد و بستک همچنان نارنجی و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند، اظهار کرد: در هفته جاری و بر اساس تصمیم گیری اعضا ستاد مقابله با کرونای استان اگر تغییری در رنگ بندی شهرستان‌ها رخ داد اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آستانه شب یلدا عنوان کرد: براساس آمارها ۵۵ درصد از موارد ابتلا در استان به دورهمی‌های خانوادگی ارتباط دارد که از تمامی هرمزگانی‌ها می‌خواهم این شب را به شکل مجازی با خویشان و دوستان خود جشن بگیرند.

فرشیدی با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در استان هزار و ۴۳۱ گروه متشکل از دو هزار و ۸۶۴ بسیجی در خدمت رسانی به مردم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شرکت کردند، اظهار کرد: در این دو هفته اخیر حدود ۴ هزار و ۹۳۹ نفر رهیگری شدند که هزار و ۹۵۴ نفر به مراکزمختلف کووید ارجاع داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۷۲۸ تست رپید یا تست‌هایی با پاسخ سریع همراه بود، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح ۲۶۸ خانوار حمایت مالی شدند و حدود ۳۶ میلیون تومان بسته‌های معیشتی بین آن‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۵۷۰ منزل هم گند زدایی شد، افزود: در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی ۱۰۲ واحد صنفی پلمب و برای هزار و ۲۴۰ واحد متخلف اخطاریه صادر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی