English

میزان استفاده از ماسک در بین مردم هرمزگان کاهش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به پایان طرح دو هفته محدودیت کرونایی، از کاهش بیش از پنج درصد استفاده از ماسک در بین مردم هرمزگان خبر داد.

میزان استفاده از ماسک در بین مردم هرمزگان کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با انتقاد از برخی افراد که با وجود هشدارهای بسیار، همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند، عنوان کرد: در طول اجرای طرح دو هفته ای محدودیت های کرونا ، مردم هرمزگان مشارکت خوبی داشتند و در نتیجه این مشارکت، در هفته سوم آذرماه شاهد کاهش ۲۶ درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان در مقایسه با هفته قبل تر و کاهش ۴۵ درصدی نسبت به دو هفته قبل تر از آن بودیم.

وی با بیان این‌که میزان استفاده از ماسک در میان مردم هرمزگان بیش از پنج درصد کاهش یافته است، افزود: ابتلای بیشتر و همزمان مردم به کرونا نتیجه ای به جز کمبود تخت بیمارستانی، خدمات رسانی کمتر، نیروی بهداشتی و درمانی کمتر و مرگ و میر بیشتر به دنبال ندارد و از همین رو باید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تا حد امکان از انتقال و شیوع بیشتر این بیماری پیشگیری کرد.

کووید ۱۹ ویروسی است که جان بزرگ و کوچک، ضعیف و غنی برایش فرقی ندارد و تنها هدفش گرفتن جان آدم ها در هر نقطه از این کره خاکی است و تنها راه شکست آن و قطع زنجیره انتقالش، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه