English

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد؛

هیچ پرونده سیاسی برای فعالان دانشجویی در دستگاه قضایی استان وجود ندارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: هیچ پرونده سیاسی برای فعالین دانشجویی در دستگاه قضایی استان یزد وجود ندارد و هیچ برنامه و مجلس دانشگاهی از سوی دستگاه قضایی لغو نگردیده است.

هیچ پرونده سیاسی برای فعالان دانشجویی در دستگاه قضایی استان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در نشست پرسش و پاسخ با نمایندگان تشکل های دانشجویی با بیان اینکه هیچ پرونده سیاسی برای فعالین دانشجویی در دستگاه قضایی استان یزد وجود ندارد، گفت: نگاه دستگاه قضاء به فعالیت های دانشجویی، نگاه حمایتی و صیانتی است.

وی در جمع نمایندگان تشکل های دانشجویی که به میزبانی دانشگاه یزد گردهم آمده بودند بیان داشت: نگاه دستگاه قضا به تشکل های دانشجویی یک نگاه صیانتی بوده و از حقوق اساسی افراد دفاع می کنیم البته تشکل ها هم باید در عین نقد و پرسشگری، مرز خود را با دشمن مشخص کنند.

این مقام قضایی تعارض منافع را یکی مشکلات مهم کشور ذکر کرد و گفت: برای حل مشکلات و ریشه کن کردن آنها در جامعه باید انحصارها در تمامی حوزه ها شفاف شده تعارض منافع در امور به طور کلی برطرف گردد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد در پاسخ به انتقاد دانشجویان از  سیاست های رسانه ای دادگستری استان یزد تصریح کرد: ارائه گزارش عملکردی از طرف دستگاه قضا به صورت متوالی در رابطه با جرائم و آسیب ها در کنار مشکلات و ملاحظات قانونی که دارد گاهی ممکن است منجر به یاس و ترس شود لذا انتظار نداشته باشید هر روز اخبار جرایم و تخلفات بدهیم ولی برخوردها جدی و مستمر است.

دادستان یزد در پاسخ به پرسشی در رابطه با لغو برنامه های دانشگاه از سوی نهادهای بیرونی تصریح کرد: هیچ برنامه و مجلس دانشگاهی از سوی دستگاه قضایی لغو نگردیده است اما اگر مسئولین و مدیران دانشگاه خودشان محافظه کار و منفعل باشند مقصر کسی نیست.

وی افزود: هرجا فساد و تخلفی رخ داد اگر گزارش داده شود دستگاه قضا از اعلام کننده آن حمایت کرده مشروط بر اینکه اعلام گزارش قصد بردن آبرو از شخص یا اشخاصی نباشد.

در این نشست که بیش از ۲ساعت طول کشید  ۹ نفر از مسئولان و نمایندگان تشکل های دانشجویی از طیف های مختلف از جمله بسیج برادران، بسیج خواهران، انجمن اسلامی، انجمن پیروان خط امام و ... از دانشگاه های یزد و علوم پزشکی شهید صدوقی به صورت حضوری و برخط به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در حوزه های مختلف پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی