English

با حضور معاون توسعه مدیریت استاندار کرمانشاه:

نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان کرمانشاه افتتاح شد

طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه،معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در این مراسم با تقدیر از دانشگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در برگزاری نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه تصریح کرد: هرچند که کرونا باعث شد این نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار شود اما قطعاً با برگزاری به‌صورت مجازی یک شرایط آسان‌تری برای بازدیدکنندگان فراهم می‌شود و همه به‌صورت مجازی می‌توانند در این نمایشگاه حضورداشته باشند.

افشین کریمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در سال گذشته گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه در سال گذشته نمایشگاه خوبی برگزار کرد و به نتایج خوبی هم‌دست یافت که امیدواریم نمایشگاه امسال هم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد و باعث رشد علم و پژوهش در کرمانشاه شود.

وی بیان داشت: در برگزاری پژوهش سال گذشته علاوه بر حضور مخاطبین عام، مخاطبین خاص هم حضور داشتند که امیدواریم در نمایشگاه امسال شاهد حضور تمامی گروه‌ها و اقشار به‌صورت مجازی باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به فواید برگزاری مراسمات به‌صورت مجازی ادامه داد: برگزاری این‌گونه مراسم‌ها منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد و باید به سمتی حرکت کنیم که برنامه‌های مجازی موردتوجه آحاد مختلف جامعه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته که تعطیلی مدارس را ناشی از برودت هوا و برف داشتیم ادامه تدریس ممکن نبود و درس و تحصیل عملاً تعطیل می‌شد اما با تجربه امسال در برگزاری کلاس‌های مدارس و دانشگاهیان به‌صورت آنلاین و مجازی چنانچه در سال‌های آینده تعطیلی این‌گونه مراکز آموزشی را داشته باشیم دیگر دانش آموزان و دانشجویان با تعطیلی به علت سرما و یخبندان از تحصیل محروم نخواهند شد و امکان تدریس به‌صورت مجازی فراهم می‌باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری اکوسیستم و نظام دانایی در ایران الزامی است، لذا اگر جامعه‌ای آگاه و دانا باشد و فرهنگ و گفتمان آن بر پایه دانایی و عقلانیت استوار باشد، از دل این جامعه تصمیمات دانایی محور بیشتری به چشم می‌خورد.

وی اظهار داشت: برای اینکه این دانایی و گفتمان شکل بگیرد، یقیناً محوریت با دانشگاه‌ها و مراکز و مجامع علمی خواهد بود و در جهت اینکه این مراکز بتوانند در پیشبرد این پروسه موفق باشند، نیازمند این هستیم که پژوهش در اولویت تصمیمات ما باشد و هر تصمیمی که گرفته می‌شود، حول محور عقلانیت بر اساس علم و تجربه باشد تا ضریب آزمون‌وخطا را در تصمیمات خود پائین بیاوریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: خوشبختانه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اقدامات خوبی در حوزه پژوهش انجام‌گرفته و در سال‌های اخیر هم در استان کرمانشاه می‌بینیم با محوریت خوب دانشگاه‌های استان پژوهش‌های خوبی صورت گرفته، اما یک حلقه مفقوده دارد و آن کاربردی شدن این پژوهش‌ها است.

کریمی در پایان بابیان اینکه رشد و توسعه پژوهش منجر به دانایی و خلاقیت در جامعه می‌شود، از رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما خواست که با انتشار اخبار و آگاهی دادن به جامعه، مردم را هر چه بیشتر در جریان برگزاری این نمایشگاه قرار دهند تا زمینه مناسبی برای بازدید همه در این نمایشگاه به‌صورت مجازی فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه