English

همزمان با روز پژوهش انجام شد؛

تفاهم نامه اداره کل زندان های استان یزد با دانشگاه میبد

تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی مشترک میان اداره کل زندان های استان یزد با دانشگاه میبد منعقد شد.

تفاهم نامه اداره کل زندان های استان یزد با دانشگاه میبد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، همزمان با روز پژوهش و در راستای گسترش تعاملات بین سازمانی و استفاده از ظرفیت دانشگاه به منظور توسعه فعالیت های پژوهشی در زندان های استان یزد، تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی مشترک میان اداره کل زندان های استان یزد با دانشگاه میبد منعقد شد.

سرپرست اداره کل زندان های استان یزد در نشستی با رئیس دانشگاه میبد گفت: اصلاح و تربیت مددجویان با شیوه های علمی و پژوهشی پایدارتر خواهد بود و این مسئله مهمی است که در اولویت کاری قرار دارد.

حسین سبزواری با اشاره به تاکیدات ریاست محترم سازمان زندان ها مبنی بر حرکت جهادی در حوزه اصلاح و تربیت افزود: تلاش برای عدم بازگشت مجدد مددجویان به زندان یک اصل کلی در کار ما محسوب می شود که میتوان با پژوهش و کار علمی به این مهم دست یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و تربیتی ویژه ی مددجویان در تمامی زندان های استان انجام می شود اما با پژوهش و کار علمی می توانیم بگونه ای عمل کنیم که این اقدامات به صورت ویژه و عمیق بر روی مددجویان تاثیر بگذارد.

سرپرست اداره کل زندان های استان یزد گفت: خروجی اقدامات علمی و پژوهشی می تواند کمک بسزایی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی برای زندانیان در راستای اشتغال پایدار کرده و در کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر باشد.

سبزواری همچنین به سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه کاهش جمعیت کیفری زندان ها نیز جامعه علمی پژوهشی می تواند با تحقیقات ارزشمند کمک کند تا تصمیم گیری های علمی تر و اصولی تری گرفته شود.

کلانتری رئیس دانشگاه میبد نیز در این نشست کارکردهای پژوهشی دانشگاه را تشریح و بر اهمیت این موضوع برای توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی عمیق در زندان ها، تاکید کرد.

وی همچنین به ظرفیت های خوب اداره کل زندان ها و دانشگاه میبد به منظور توسعه ی همکاری ها اشاره کرد و گفت: زندان و دانشگاه هر دو یک محیط فرهنگی هستند که می توان با استفاده ی صحیح از ظرفیت های دو مجموعه به نفع یکدیگر در راستای اهداف عالی سازمانی استفاده کرد.

کلانتری، کرسی های آزاداندیشی، آموزش های مجازی و استفاده از اساتید دانشگاه برای ارتقاء سطح علمی کارکنان و مددجویان را از محورهای این تفاهم نامه برشمرد و گفت: این تعامل می تواند نیازهای مشترک دو دستگاه را برطرف و تاثیرات برنامه های فرهنگی تربیتی را عمیق تر کند.

در پایان این نشست تفاهم نامه ی مشترک به امضاء سرپرست اداره کل زندان های استان و رئیس دانشگاه میبد رسید.

گفتنی است مصطفی عابدی دبیر شورای تحقیقات و پژوهش اداره کل زندان ها و همچنین خدایی مسئول آموزش این اداره کل نیز در جلسه حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه