English

دفاتر تهران، حیاط‌خلوت مدیران پروازی‌ صنایع هرمزگان

دستور استاندار هرمزگان مبنی بر تعطیلی دفاتر صنایع استان در تهران و انتقال حساب‌های آنان از پایتخت به هرمزگان بارقه‌های امیدی را هرمزگان‌نشینان ایجاد کرده است.

دفاتر تهران، حیاط‌خلوت مدیران پروازی‌ صنایع هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، برگزاری نشست بررسی مشکلات زیرساختی و زیست‌محیطی منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان مجالی شد تا «فریدون همتی» استاندار هرمزگان در دستوری قاطع خواستار تعطیلی دفاتر صنایع استان در تهران و انتقال حساب‌های آنان از پایتخت به هرمزگان شود.

*هیئت‌مدیره‌هایی که هرمزگان را ندیده‌اند

همتی یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که پیش‌برد امور صنایع استان را با کندی مواجه کرده است، حضور برخی مدیران و اعضای هیئت‌مدیره‌ صنایع در خارج از محل طرح عنوان کرد و گفت: باید تمامی اعضای هیئت‌مدیره و مدیران صنایع هرمزگان در منطقه محل فعالیت مستقر شوند.

این در حالی است که بنا بر اطلاعات رسیده به خبرگزاری موج برخی از اعضای هیئت‌مدیره‌ صنایع هرمزگان حتی برای تفریح نیز هنوز پا به استان نگذاشته‌اند و هیچ نوع شناختی از هرمزگان و شرایط اقلیمی، اقتصادی و اجتماعی آن ندارند.

*لزوم انتقال حساب‌های بانکی

اما موضوع دیگر که همواره یکی از دغدغه‌های هرمزگان‌نشینان بوده و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به آن اعتراض داشته‌اند؛ چالش انتقال حساب‌ این صنایع از پایتخت به هرمزگان است تا مردم استان بتوانند از مزایای این گردش مالی و مالیات مرتبط با آن منتفع شوند.

همتی در این نشست بر ضرورت انتقال حساب شرکت‌های مستقر در استان و منطقه از تهران به بندرعباس نیز تأکید کرد و در حضور «احمد جباری» نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن این موضوع در قالب یک مصوبه دست به چاره‌اندیشی زد. نکته‌ای که جدیت استاندار را در این باره مشخص می‌کند تعیین فردی برای پیگیری مصوبات است.

*به نام مأموریت

بااین‌حال یکی دیگر از عواملی که سبب بروز تخلف در صنایع استان می‌شود؛ فعالیت دفاتر این صنایع در پایتخت است و بارها از گوشه و کنار نسبت به ریخت‌وپاش‌ها، ماموریت‌های صوری، رفت‌وآمد افراد خاص و پرداخت حقوق‌های بی‌حساب‌وکتاب به برخی از افراد شایعاتی نه چندان دور از واقعیت به گوش رسیده.

استاندار هرمزگان در این نشست در‌باره این موضوع نیز ضرب العجل تعیین کرد و گفت: هر چه سریع‌تر دفاتر تهران صنایع باید تعطیل شود و نیروهای آنان نیز در شهر محل فعالیت شرکت حضور یابند.

*انتظار پیگیری

در این شرایط انتظار می‌رود مسئولان رسیدگی به این مصوبات با جدیت موضوع را پیگیری کنند تا ازاین‌پس کمتر شاهد حضور مدیران پروازی در هرمزگان باشیم چراکه برخی نورچشمی‌ها به‌هیچ‌عنوان حاضر به زندگی در این استان نیستند و این سخت‌گیری فضا را برای استفاده از نیروهای ماندگار هرمزگان بازتر خواهد کرد.

البته یک وجه دیگر ماجرا نیز این است که شاید زندگی مستمر این مدیران در هرمزگان بتواند آنان را نسبت به مشکلات منطقه آگاه‌تر کند و این تصمیم‌گیران نیز بیش‌ازپیش در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و تقویت زیرساخت‌های درمانی، فرهنگی، اجتماعی و هنری استان، یاری‌گر هرمزگان باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه