English

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

درب دستگاه قضا به روی همه مردم برای ایجاد صلح باز است/دستگاه قضا با هتاکان به مقدسات اسلامی مماشات ندارد

پرویز توسلی زاده با تاکید بر اینکه درب دستگاه قضا همواره برای برقرار کنندگان صلح باز است، گفت: در کنار این مهم اجازه نمی دهیم هیچ کس خدشه ای به اعتقادات و ارزش های اسلامی مردم وارد کند.

درب دستگاه قضا به روی همه مردم برای ایجاد صلح باز است/دستگاه قضا با هتاکان به مقدسات اسلامی مماشات ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست خبری ضمن مهم دانستن نقش اصحاب رسانه در مسیر رشد و تعالی جامعه، ابراز داشت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری و تاکید رئیس قوه قضاییه کار دادگستری و دستگاه قضا باید مدتی بر کار کارشناسی، علم و تدبیر باشد و در این راستا دستگاه قضا استان کرمانشاه با تکیه بر استفاده از ظرفیت صلح و سازش سعی در عملی کردن این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در خصوص پخش کلیپ هنجارشکنانه عکس با ظاهر نامناسب د یکی از اماکن مذهبی کرمانشاه و همچنین مانکن‌های زنده در یکی از صنوف سطح شهر کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به خدشه‌دار شدن اذهان عمومی مردم متدین کرمانشاه و روحانیون استان، برخورد قاطع با این هنجارشکنی در دستور دستگاه قضا استان کرمانشاه قرار گرفت و عوامل به‌سرعت دستگیر شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تأکید بر برخورد قاطع با عوامل اصلی هنجارشکنی‌های اخیر در کرمانشاه، از مردم خواست به تجمعات اعتراضی در این رابطه پایان دهند.

توسلی زاده با تأکید تعدادی از عوامل تهیه و توزیع این کلیپ‌های ناپسند، هنجارشکنانه و خلاف شرع دستگیرشده‌اند، از عامه مردم درخواست کرد که به لحاظ حفظ شان و جایگاه اصیل کرمانشاه از ادامه بیشتر ماجرا و انعکاس بیشتر آن ممانعت به عمل‌آورده تا فضای استان بیش از این ملتهب نگردد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر این مهم که نباید فضای کرمانشاه را ناامن در سطح کشور نشان بدهیم، خاطرنشان ساخت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که موضوع زورگیری از یک خانم کرمانشاهی که بازهم انعکاس زیادی در فضای مجازی داشت، را با حساسیت پیگیری می‌کنیم و به‌زودی هم نتیجه این پیگیری‌ها را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

توسلی زاده در ادامه از مختومه شدن 30 هزار پرونده در کرمانشاه با محوریت صلح و سازش خبر داد و اعلام داشت: سالانه 30 هزار پرونده در دادگستری استان کرمانشاه با کمک ستاد مصلحین منجر به سازش می‌گردد که این مسئله کاهش 300 هزارنفری مراجعین به دادگستری‌ها را به دنبال داشته است.

رئیس دستگاه قضا استان کرمانشاه بابیان این مطلب که تنها 10 درصد از پرونده‌های قضایی کرمانشاه جزء پرونده‌های مهمه همچون سرقت‌های خشن، قتل عمد، آدم‌ربایی، منازعات، قاچاق سلاح و کالا و مواد مخدر کلان و ... هستند، تصریح کرد: با رویکرد حرکت دستگاه قضا به سمت کیفی سازی صدور قضایی و همچنین کاهش تعداد پرونده‌ها، امسال تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری کرمانشاه را بین 18 تا 20 درصد کاهش داده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم کاهش محسوس در تعدد ورودی به زندان‌های کرمانشاه خبر داد و گفت: تا حد ممکن باید از باز شدن پای مردم به زندان‌ها به دلیل هزینه بری مادی و معنوی بسیار بالا در سطح جامعه می‌بایست جلوگیری کرد، بنابراین تأکیدداریم که زندانی کردن افراد نباید به‌راحتی صورت گیرد، اما به‌صورت قاطع، صریح و بازدارنده هم با جرائم مهمه برخورد می‌کنیم.

توسلی زاده از کاهش 1000 نفری جمعیت زندان‌های کرمانشاه طی سال جاری خبر داد و افزود: علاوه بر در دستور کار قرار گرفتن تعداد ورودی‌های زندانی طرح غربالگری زندانیان در کرمانشاه نیز باهدف حفظ شان و جایگاه افراد در دستور کار دادگستری استان کرمانشاه قرارگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه