English

شهردار میبد؛

فضای شهری میبد برای معلولان مناسب سازی می شود

شهردار میبد گفت: شهر برای معلولان منسب سازی می شود و هدف از مناسب سازی‌ها تساوی فرصت‌ها، عدالت اجتماعی و پیوستن تمامی افراد به جامعه و ایجاد فضای حرکتی بدون مانع و ایمن است.

فضای شهری میبد برای معلولان مناسب سازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، علیرضا نقوی شهردار میبد به مناسبت ۱۳ آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت، از مناسب سازی محیط شهری میبد با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

شهردار میبد درخصوص تشکیل کمیته مناسب سازی شهرداری میبد گفت: دسترسی آسان به تسهیلات و امکانات شهری حق تمام شهروندان، با هر نوع شرایط جسمی که دارند می باشد و به این منظور کمیته مناسب سازی متشکل از واحدهای مرتبط شهرداری از سال 96 تشکیل و شاخص‌های مناسب سازی مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

نقوی عنوان کرد: در جهت اجرای مصوبات ستاد مناسب سازی شهرستان، کمیته مناسب سازی شهرداری شامل اصلاح و ساماندهی پیاده روها، اجرای مسیر ویژه‌ی مخصوص نابینایان درپیاده روها، مناسب سازی و رفع خطر و حصارکشی اراضی مستعدخطر، تعریف کانال عابرپیاده، اصلاح اختلاف ارتفاع به رمپ، شیب و ... می باشد که این مسائل و مشکلات اصلی مربوط به معابر سطح شهر توسط کمیته مناسب سازی شناسایی، طبقه بندی و اصلاح گردیده است.

وی در ادامه افزود: اصلاح و ساماندهی پیاده روهای شهرک امام جعفرصادق(ع)، خیابان شهید کارگر شهرک فجر بیده به مساحت 9000 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال و  خیابان امام خمینی(ره) حدفاصل میدان شهرداری تا میدان عدالت، خیابان های رشیدالدین، سلمان فارسی، رجایی مربع به مبلغ 1 میلیارد و 480 میلیون ریال اجرا گردیده و ادامه مناسب سازی دیگر معابر شهر در دستور کار قرار دارد.

نقوی هدف از مناسب سازی‌ها تساوی فرصت‌ها، عدالت اجتماعی و پیوستن تمامی افراد به جامعه و ایجاد فضای حرکتی بدون مانع و ایمن عنوان کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده برای مناسب سازی محیط شهری توسط شهرداری گفت: همه اقشار جامعه باید قادر باشند به راحتی و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کرده و از کلیه حقوق اجتماعی برخوردار شوند.

نقوی در ادامه افزود: مناسب‌سازی تنها مختص شهرداری نیست و تمام ادارات، ارگان‌ها و حتی بخش خصوصی نیز باید در این مهم سهیم باشند‌.

نظارت و اجرای ضوابط شهرسازی و مسایل مرتبط در ساختمان‌های عمومی از دیگر فعالیت‌های شهرداری در حوزه مناسب سازی می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی