English

اکبر محمدزاده عنوان کرد:

اقدامی بی سابقه در تغییر وضعیت کارگران در شرکت ملی پارس

مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: یکی از مهمترین و تاثیر گذارارترین اقداماتی که شرکت ملی پارس از زمان تاسیس تاکنون تجربه کرده است، تغیر وضعیت کارگران از شیوه قرارداد پیمانی به تعاونی بوده است که حرکتی بی سابقه در کشور به شمار می رود.

اقدامی بی سابقه در تغییر وضعیت کارگران در شرکت ملی پارس

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر محمدزاده  مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با بیان اینکه انگیزه و ثبات شغلی لازم در شیوه قرارادادهای قبلی از کارگران سلب شده بود،افزود: به سبب اینکه در سنوات گذشته گارگران نه امنیت شغلی و نه انگیزه لازم برای کار کردن داشتند ،به طبع راندمان کاری شرکت نیز بسیار پایین بود همانگونه که دستمزد و مزایای ناچیزی نصیب کارگر می شد.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت کارگران از پیمانکاری به تعاونی یک حرکت رو به جلو و اقدامی متفکرانه بود، تاکید کرد:کارگر یا کارمندی که معلوم نیست فردا یا شش ماه دیگر به کارش ادامه می دهد یا خیر، هیچ خلاقیت و نوآوری از خود نشان نمی دهد و این کار زمینه لازم برای رسیدن به بازدهی لازم را از کارگر سلب می کند.

مدیر عامل شرکت ملی پارس خاطر نشان کرد: داشتن شغل مناسب و امنیت شغلی،لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند و عدم اطمینان از ثبات شغلی خلاف وجود امنیت شغلی و اصول حاکم بر استخدام است چرا که شغل افراد باید از تعرض مصون بماند.

محمدزاده تعدیل و تبدیل وضعیت کارگران را تنها راه پایان بخشیدن به تبعیض و ناعدالتی و استعفای حقوق کارگران و کارکنان دانست و افزود: تشکیل تعاونی کارگران یکی از بهترین شیوه های تبدیل وضعیت کارگران است و کارگر علاوه بر اینکه بدون واسطه حقوق و مزایای خود را بطور کامل دریافت می کند از مزایای تعاونی نیز می تواند بهره مند شود.

وی یکی دیگر از مزایای تبدیل وضعیت کارگران را، کاهش فاصله طبقاتی در روابط کارگر و کارفرما دانست و اظهار داشت: پس از تعدیل وضعیت کارکنان، راندمان کاری و آمار تولید شرکت نیز در مقایسه با ادوار پیمانکاری افزایش چشمگیر داشته است که ناشی از تقویت روحیه در بین آحاد کارگران و تزریق انگیزه مضاعف و از همه مهمتر بالا رفتن امنیت شغلی پرسنل و رفع دغدغه های کارگران می باشد.

مدیر عامل شرکت ملی پارس تصریح کرد: تعهد و احساس مسئولیت و روح همزاد پنداری نزد مدیران یکی از دلایل تبدیل وضعیت کارگران بود، علیرغم اینکه انرژی مضاعفی  در این قضیه بکار رفت اما با توجه به مزایای این شیوه و استیفای حقوق و مزایای پرسنل مطابق قانون کار و افزایش راندمان کاری و میزان تولید که مزیتی دو سویه برای پرسنل و سازمان به همراه داشت، محقق شد که حقیقتا میتواند الگویی برای دیگر مجموعه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور باشد تا کارگر را از انحصار پیمانکاران برهاند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه