English

رگبار و بارندگی شدید در راه البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از وقوع بارندگی و رگبار شدید در استان خبر داد و گفت: لازم است تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در حالت آماده باش باشند.

رگبار و بارندگی شدید در راه البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، محمد رضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، ، با اشاره به هشدار شماره 48 هواشناسی که بیانگر سطح زرد است، گفت: این هشدار حاکی از ورود سامانه بارشی جدید از اوایل وقت یکشنبه مورخ ٠٩/٠٩/٩٩ تا صبح دوشنبه مورخ ١٠/٠٩/٩٩ در استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه این هشدار شامل کل استان به ویژه دشت‌های مرکزی البرز می‌شود، افزود: این سامانه جبهه گرم بوده و بارش‌های رگباری و شدید به همراه رعد و برق، بعضی ساعات بارش برف و تگرگ و نیز وزش باد شدید و لحظه ای بهمراه دارد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: ارتفاعات شمال استان نیز با شدت کمتر و بصورت کولاک برف خواهد بود، لذا خواهشمند است باتوجه به اینکه نوع مخاطره رگبار شدید باران و بعضی ساعات برف و تگرگ و ارتفاعات شمالی استان کولاک برف گاهی وزش باد شدید ادارات خدمات رسان به حالت آماده باش کامل باشند.

فلاح نژاد در رابطه با اثر مخاطرات، یادآور شد: به دلیل فعالیت این سامانه احتمال کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها، آبگرفتگی در معابرشهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و همچنین ریزش سنگ، رانش کوه و سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی حین و پس از فعالیت سامانه بارشی خواهد بود.

وی تصریح کرد: مسؤولین ذیربط به ویژه دستگاه‌های خدماتی، امدادی و راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه شهرسازی و ... ضمن آگاهی از وجود پدیده جوی، تدابیر لازم را درصورت نیاز اتخاذ نموده و از نتیجه این اداره کل را مطلع نمایند.

فلاح نژاد در پایان خطاب به شهروندان اضافه کرد: توصیه می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل بارش لحظه ای و شدید و توقف در دامنه کوه‌ها به دلیل ریزش سنگ و رانش کوه و سقوط بهمن اجنتاب شود.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود کوهنوردان باتوجه به شرایط جوی و حجم برف از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری نمایند، گفت: در ارتفاعات هرگونه عملیات بتن ریزی بایستی مطابق با آیین نامه بتن (ضوابط اجرایی بتن درهوای سرد ٩ – ٨ – ٤) در دمای زیر ٥ + درجه سانتیگراد و با ماندگاری بیش از ١٢ ساعت و یا با رعایت آیین نامه مربوطه صورت پذیرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه