English

طراحی باغ پرندگان قم با رویکرد تندرستی و سلامت

مدیر منطقه چهار شهرداری قم از طراحی باغ پرندگان قم با رویکرد تندرستی و سلامت خبرداد.

طراحی باغ پرندگان قم با رویکرد تندرستی و سلامت

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اعلام این خبر اظهار داشت: وسعت باغ پرندگان بیش از ۱۱ هکتار است واعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است.

وی بیان داشت: تنوع گونه‌های گیاهی و پرندگان این باغ، فرصت گشت و گذار در این مجموعه را برای شهروندان محترم و زائرین و مجاورین شهر کریمه اهل بیت (س ) را فراهم ساخته است .

مدیر منطقه چهار شهرداری قم این پروژه را یک پروژه فرا شهری نام برد و افزود: امید است با بهره برداری از این مجموعه منحصر به فرد بتوانیم نقش به سزایی در توسعه شهری و گذران اوقات شهروندان محترم و گردشگران را فراهم آوریم .

وی گفت: سوله‌ای که در این باغ وجود دارد به نوعی این مجموعه را از مجموعه‌های مشابه متمایز می سازد و وجود گیاهان و پرندگان حاره‌ای و گرمسیری در آن چشم هر بیننده‌ای را نوازش می دهد .

اصفهانیان مقدم از دیگر امکانات این مجموعه را مسیر پیاده روی و تندرستی در باغ عنوان کرد و افزود: این فضا به گونه ای طراحی شده که در سراسر مسیر چشم اندازهای زیبایی از فضای سبز محیطی و کلیت باغ به چشم میخورد .

وی از برکه‌های آب در نقاط مختلف باغ پرندگان و آبشار بی نظیری که کلیت باغ را در بر میگیرد به عنوان محرک بسیار قوی جهت تلطیف فضای موجود و زیباتر شدن هرچه بیشتر منظر باغ پرندگان نام برد .

مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: وجود بیش از ۱۰ قفس در محوطه باغ پرندگان که پرندگان شکاری و زینتی خاص در آن نگهداری می‌شوند فرصت بسیار مناسبی است تا بازدید کنندگان از نزدیک با تنوع گونه ، مشخصات زیستی ، اقلیم و … این پرندگان آشنا شوند .

گفتنی است باغ پرندگان در مجاورت باغ موزه دفاع مقدس ، حد فاصل میدان مفید و شهرک قدس احداث شده است .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه